אלפים הפגינו ברחבי הארץ ודרשו את התפטרות נתניהו: 'נגד הריקבון והשחיתות של ההון-שלטון'

 יותר מ-2,000 בני אדם הפגינו אמש (שבת) בפתח תקווה, זה השבוע ה-37 ברציפות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בגין התנהלותו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשתתפים בהפגנה, שעמדו בסמוך לביתו של היועמ"ש, מחו נוכח מה שהם רואים כיחס מקל שהוא מפגין כלפי ראש הממשלה, וקראו לו להתפטר. בין המשתתפים בהפגנה אמש: ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) שמסר "הערב אני עם אלפי המפגינים בפתח תקווה נגד הריקבון והשחיתות של ההון-שלטון. חייבים לסיים את הפרק הזה של חיינו ולהתחיל לבנות כאן משהו אחר לגמרי: שלטון שפועל לטובת העם". מולם התייצבו כמה עשרות אנשי ליכוד ובראשם ח"כ יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ נאוה בוקר.

2017-08-06_213257

מפגינים נגד שחיתות שלטון הימין, אמש, בנתניה (צילום: חדר מצב)

 

הפגנות נערכו הערב ב-16 מוקדים נוספים ברחבי הארץ, בהם חיפה, ירושלים ובאר שבע.  בעקבות ההודעה בסוף השבוע על חתימת הסכם "עד מדינה" עם יועצו לשעבר של ראש הממשלה, ארי הרו, הנואמים ביקרו את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה והאשימו אותו בגרירת רגליים ובהגנה על נתניהו. הקריאות "ביבי תתפטר" ו"הון שלטון עולם תחתון" שבו ונשמעו לאורך ההפגנה.

בין הנואמים גם אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה ומיוזמי המחאה בפתח תקווה, מני נפתלי, שאמר כי מנדלבליט מעל בתפקידו וצריך להחזיר את המפתחות. "אנחנו נמצאים פה כדי להשיג מטרה: שראש הממשלה הבא שיבוא לא ישמרו עליו כמו שזה שומר עליו. יש פה המון דברים שהוא לא מטפל בהם כראוי. כשמנדלבליט יתפטר נעבור לשומר הסף הבא", אמר. גם הפעילה החברתית דפני ליף נאמה בהפגנה בפתח תקוה. "לפני שש שנים יצאנו לרחובות ודיברנו על צדק חברתי", אמרה ליף. "אנחנו רוצים שתהיה הערכה לעבודה, ליושר, לאמת. העם הזה שבע משקרים, שבע מעסקנות. נתניהו צריך ללכת הביתה". הסופר והמשורר פרופ' סמי שלום שטרית, שהפגין גם הוא מול בית היועמ"ש, הוסיף: "אני רוצה לאחל שבוע טוב לחברי הכנסת של הליכוד. יש להם הזדמנות להתחלה חדשה. הם צריכים להראות לנתניהו את הדלת ולקחת את המפלגה לידיים, אחרת זה די ברור שהוא לוקח את המדינה יחד איתו לתהום".