אלף אזרחים הפגינו מול מטה המשטרה בפתח תקווה וקראו 'מדינת משטרה' ו'ביבי הביתה'

כאלף בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, לאחר מעצרם של שני מפגינים, מני נפתלי ואלדד יניב, ממובילי המחאה נגד שחיתות שלטון הימין בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה בעיר. המפגינים מחו על החלטת המשטרה לאסור הפגנות בכיכר גורן בעיר. בין היתר הם קראו "מדינת משטרה" ו"ביבי הביתה".

יניב ונפתלי עוכבו לחקירה עוד בטרם הגיעו למקום ההפגנה המתוכנן "בחשד ששידלו להפרת הסדר הציבורי", ונעצרו ללילה לאחר שסירבו לתנאי השחרור של המשטרה. היום בצהריים יניב ונפתלי שוחררו על ידי שופט ללא הרחקה מפתח תקווה וללא ערבות כפי שדרשה המשטרה, תוך שבחמשת הימים הקרובים לא "ישדלו להגיע להפגנה לא חוקית ברשת החוקית או בכל דרך אחרת".

על כך אמר הבוקר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "הטלת מצור משטרתי על שכונה שלמה כדי למנוע הפגנה? לילה שלם של מעצר בגלל פוסט בפייסבוק שמזמין להפגנה? מישהו בשלטון מאבד את כל הבלמים, ומוכן לעבור עוד קווים אדומים. שיטות בהן נוקטים בשטחים מועתקות כיום בעיר ישראלית גדולה כמו פתח תקווה. דיכוי שהפעילו כלפי ערבים ופריפריות מופעל עכשיו נגד אחרים. זה זמן שבו חיוני להיאבק על דמוקרטיה. כשמנסים בכוח לסתום פיות זה בדיוק הזמן לצעוק, להתארגן, לחשוב ולפעול כדי לעשות כאן שינוי גדול."

2017-08-20_193856

מפגינים מול תחנת המשטרה בפתח תקווה, אמש (צילום: חדר מצב)

במשטרה אמרו כי יניב ונפתלי נעצרו בשל פוסטים שהם העלו לרשתות החברתיות בהם קראו למפגינים לבוא ו"להפר את הוראת המשטרה שלא להפגין בכיכר גורן". עו"ד דניאל חקלאי, בא כוחו של נפתלי, סיפר כי השניים סירבו לתנאיה של המשטרה לשחרורם הרחקה בת 10 ימים מפתח תקווה מפני שלטענתם לא ביצעו שום עבירה ולכן אין סיבה להטיל עליהם תנאי הרחקה.

מוקדם יותר אתמול חסמו כ-150 שוטרים את הכניסות לכיכר גורן כדי למנוע מהמפגינים להגיע למקום. לדברי המארגנים, כ-2,000 איש ניסו להגיע לכיכר גורן והמשטרה מנעה זאת מהם. על פי מארגני המחאה, כ-1,500 בני אדם נוספים הפגינו אמש ב-16 מוקדים שונים ברחבי ארץ בהם חדרה, חיפה, נהריה, ראש פינה, כפר סבא, חדרה, מודיעין, ירושלים ותל אביב.

לדברי תנועת "עומדים ביחד" ממשלת הימין יכולה "לנסות להסתתר מאחורי המשטרה, היא יכולה לשלוח את השוטרים לנהוג בבריונות ולעצור את מי שלדעתם מוביל את המחאות, היא יכולה להכריז בכל מקום שמדובר במחאות לא חוקיות ולא לגיטימיות. אבל דבר אחד היא לא יכולהלשבור את הרוח של מי שנאבקים. היא לא תשבור את רוחם של הנכים שנאבקים להעלאת הקצבה שלהם, ולא את רוחם של תושבי הכפרים הבלתימוכרים בנגב הנאבקים להכרה. היא לא תשבור את רוחם של מי שנאבקים למען צדק והכרה בעוול שנעשה בפרשת ילדי תימן והבלקן, לא את רוחם של הנאבקים נגד השחיתות, ולא את רוחם של הפלסטינים והישראלים הנאבקים יחד למען ביטחון ולשלום ישראליפלסטיני". עוד נמסר "ממשלה שחושבת שמחאה היא דבר לא לגיטימי – אינה לגיטימית בעצמה. וממשלה שמנסה להפוך את כל אלו שנאבקים פה לפושעים – היא ממשלה פושעת, שהגיעה לסוף דרכה".