אחות נרצחה בחולון; שביתות במערכות הבריאות והחינוך בגלל אלימות נגד עובדים

מערכת הבריאות ברחבי המדינה תושבת מחר (רביעי) בין השעות 10:00-08:00 בעקבות הצתתה למוות של אחות במרפאה בחולון – כך הודיעה ההסתדרות. "השביתה באה לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם ברחבי הארץ", נמסר. אחות קופת החולים, טובת קררו, הוצתה הבוקר למוות על ידי מטופל בחולון. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד, בן 77, כעס על הטיפול שקיבל ויצא מהמקום. לאחר מכן חזר עם חומר דליק, שפך עליה והצית אותה.

2017-03-14_200159

האחות שנרצחה הבוקר בחולון: טובה קררו (צילום: קופת חולים)

 

גם איגוד העובדים הסוציאליים הודיע הערב על הפסקת קבלת קהל מחר בכל השירותים הסוציאליים ברחבי הארץ מחר בין 10:00 ל-12:00. זאת, בעקבות התקיפה הרצחנית שגבתה את חייה של האחות קררו. יו"ר האיגוד, צפרא דוויק, מסרה כי "מזה מספר שנים אנו מתריעים על העדר אבטחה של העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות וחששנו שלא ירחק היום שהדבר עלול להגיע גם למקרה קיצון". היא הוסיפה כי "סוגיית האבטחה היא סוגיה חשובה וקריטית ולאחר שלפני כחודש הכתובת על הקיר רוססה כבר ונכתב: 'דרוס כל עו"ס', אנו יראים שעלול לקום מישהו ולהוציא זאת חלילה לפועל".

ארגון המורים הודיע היום כי בשל מעשי האלימות כלפי מורים בתקופה האחרונה, מערכת החינוך העל יסודי תושבת מחר לשעתיים והלימודים יחלו בשעה 10:00. "לאור התגברות גל האלימות כלפי מורים מחד גיסא וחוסר ההתייחסות והעשייה של שר החינוך נפתלי בנט מאידך, אנו מפעילים את סכסוך העבודה שהוכרז בנדון ומחר, יום רביעי, יושבתו הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית בין השעות 8:00 ל-10:00", נכתב בהודעה של הארגון. עוד נכתב במכתב שנשלח למורים ועליו חתום יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "המורים מתבקשים לקיים שיחות עם התלמידים בנושא האלימות בכלל והאלימות נגד ציבור המורים בפרט. בנוסף, ארגון המורים מבקש להביע את הזדהותו עם השבתת מערכת הבריאות מחר עקב הרצח המזעזע של האחות בקופת החולים היום".

יו"ר ארגון המורים התייחס לשביתה ואמר כי "כבר זמן רב שאנו מתריעים שהאלימות כלפי ציבור המורים הולכת וגוברת. הגיעו מים עד נפש. למה ממתינים שחס וחלילה מורה יירצח? לבנו עם משפחת האחות שנשרפה באכזריות, ואנו תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות בשל האירוע המזעזע. דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר".
עוד כתב לבנט: "התנהלותך והאדישות בה הנך מתייחס לפגיעה החמורה והאלימה בעובדי ההוראה – כל אלה משפילים ציבור של עשרות אלפי מורות ומורים המועסקים על-ידי משרד החינוך והבעלויות השונות. מקומם הדבר כשהשר הממונה לא פועל כלל בנושא ואף אינו מתייחס לסכסוך העבודה העומד להבשיל ולהתממש".