בשעה שכלכלת סין מאטה: גל שביתות עובדים

 

שעה שכלכלת סין מאטה, בעקבות הימשכות המשבר הקפיטליסטי העולמי,  ולאחר יותר משני עשורים של צמיחה מהירה, פורצות שביתות ומחאות של עובדים ברחבי המדינה. ראש ממשלת סין לי קה-צ'יאנג קבע בתחילת החודש יעד צמיחה גמיש לתלג" של סין בשנת 2016 – בין 6.5% ל-7%.

2016-03-19_173623

אלפי עובדים בחברת הכרייה הממלכתית לונגמאי מפגינים (צילום: צ'יינה לייבור בולטין)

 

זו הפעם הראשונה בה נקבע טווח ליעד הצמיחה ולא מספר מוחלט וזאת הפעם השנייה ברציפות בה ממשלת סין מורידה את יעד הצמיחה שלה. כאשר מפעלים, מכרות ועסקים נוספים מעכבים משכורות והטבות, מפטרים עובדים או נסגרים, חוששים העובדים לעתידם ומנסים להשיב מלחמה מעמדית.

אלפי עובדים זועמים בחברת הכרייה הממלכתית לונגמאי קיימו בשבוע שעבר את אחת ההפגנות הנועזות ביותר במחאה על אי תשלום שכר, בה קראו קריאות נגד המושל המחוזי, אשר באותה שעה השתתף בדיוני הקונגרס העממי הלאומי הנערכים מדי שנה בבייג'ין. הארגון "צ'יינה לייבור בולטין", הפועל בהונג קונג, תיעד יותר מ-2,700 שביתות והפגנות בשנה שעברה, יותר מכפלים ממספרן ב-2014.

בחודשים האחרונים נראה שהמחאה החריפה, עם יותר מ-500 הפגנות עובדים בינואר לבדו. רוב ההפגנות נמנעו ממתקפות פוליטיות ישירות על הממשלה או על המפלגה הקומוניסטית והתמקדו באי תשלום שכר והטבות ובתנאי עבודה גרועים.

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב