הרשימה המשותפת: לא נסתנוור מהבטחות נתניהו להקים צוות לגיבוש תכנית למיגור האלימות

המאבק נושא פירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אתמול (שלישי) את אנשי משרדו להקים צוות בראשותו של מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ, על מנת לגבש תוכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום.

מפגינים בוואדי עארה נגד אוזלת ידה של משטרה במיגור הפשע בחברה הערבית. במרכז: יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, ובצדו חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת עאידה תומא-סלימאן ויוסף ג'בארין (צילום: זו הדרך)

 

הרשימה המשותפת הגיבה להודעת נתניהו והודיעה: "עוצמת המחאה והזעקות הקולניות הגיעו גם אל ראש ממשלה  ואילצו אותו לצאת מאדישותו. ההחלטה באה אל מול גל מחאה צודק ועקבי בדרישה אלמנטרית וצודקת לחיים בביטחון. עם זאת, איננו מסתנוורים מהבטחות נתניהו, מבחן ההבטחות הוא ביישומן".

 

הרשימה הוסיפה: "טיפול בפשיעה בחברה הערבית מחייב דו שיח עם הנהגת החברה הערבית: חברי כנסת, ראשי רשויות מקומיות ומומחים מהחברה הערבית. לא נקבל הנחתות מלמעלה. אנחנו מאמינים שהמאבק שלנו חייב להוביל להחלטת ממשלה ולוועדת חקירה שתבחן לעומק את הכשלים של הגופים הממונים על ביטחון התושבים.  "איסוף הנשק ומאבק בגורמי הפשיעה הם נדבך חשוב במאבק בפשיעה – כפי שהבהרנו לשר ארדן בפגישתנו איתו לפני שבועיים, והם אינם צריכים להידחות עד לקבלת מסקנות הצוות".