לאחר ההתארגנות: סכסוך עבודה ב'קמהדע'

בשבוע שעבר הוגשה ההודעה הרשמית על הסכסוך עבודה במפעל "קמהדע", שליד צומת בית קמה, לממונה על יחסי העבודה בירושלים זאת לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לקידום המשא ומתן .  עיקרי הסכסוך: דרישת העובדים לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העבודה והשכר בחברה, אי הסכמה ברוב הסעיפים במשא ומתן, משיכת זמן מצד ההנהלה וחוסר תכלית בדיונים.

עובד באחד מהחדרים הנקיים במפעל קמהדע שבנגב (צילום: ויקיפדיה)

לפני כחצי שנה התאגדו במרחב הנגב של ההסתדרות החדשה כ-60% מעובדי חברת "קמהדע" במטרה להסדיר את מעמדם ולעבור להסכם קיבוצי. המפעל רובו מורכב מצעירים שמעוניינים ליצור מציאות חדשה שתביא איתה ביטחון תעסוקתי לכלל העובדים בחברה. חברת 'קמהדע' מונה כ-300 עובדים.

משה ארוש, יו"ר הוועד של "קמהדע", מסר: "לאחר מאמצים רבים לא הצלחנו לגשר על הפערים מול ההנהלה ולהסדיר את מעמדו של העובד בחברת 'קמהדע'.  לכן, כצעד ארגוני ולאחר התייעצות, החלטנו להכריז על סכסוך עבודה ולממש את הכלי היחיד שעומד לרשותנו במצבים שכאלו. אנחנו העובדים נמצאים כאן כדי לבנות את החברה הזו שמבחינתנו הוא מפעל חיים. מטרתנו היא ליצר אופק תעסוקתי עבורנו כדי שנמשיך להצעיד את החברה קדימה. אחריות ההנהלה היא לשמור ולטפח את העובדים כהון האנושי שהצעיד את המפעל להצלחות הגדולות של השנים האחרונות. 'קמהדע' היא בית שני עבורנו ואנו מאמינים בחברה ורוצים שהנהלת החברה תאמין בנו".

"קמהדע" נחשבת לאחת ההבטחות הגדולות של תעשיית הביו-רפואית הישראלית לאחר שהצטרפה למדד ת"א 100 בתחילת 2013. בחודש מאי השנה ערכה החברה הנפקה בנאסד"ק וגייסה קרוב לרבע מיליארד שקל. החברה דורגה ברשימת 500 החברות הצומחות באירופה, המזה"ת ואפריקה בתחומי הטכנולוגיה, מדעי החיים והקלינטק.

עוד בנושא:

http://maki.org.il/he/index.php/workers/125-news/15156-2013-02-14-15-45-16