מאות חתמו על עצומה: להפסיק את המלחמה בעזה

 מאות אזרחים ישראלים חתמו על עצומה שנוסחה ביום שישי בלילה והקוראת להפסקת המלחמה בעזה ולהדברות כפתרון היחיד. ההחתמה נמשכת בקצב מואץ. מארגני העצומה מסרו "כי לנוכח ההתקרנפות של פוליטיקאים כמו יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד, אשר התיימרו להציג אלטרנטיבה לממשלת נתניהו אך ברגע המבחן עברו לדום והתייצבו בזנב מסע המלחמה של נתניהו וברק, חייבים אזרחים מהשורה ליטול יוזמה ולהרים קול זעקה נגד הטירוף הקטלני ששוב מכה בנו".

ילד פלסטיני מחזיק בכרזה במהלך הפגנה נגד המבצע בעזה שנערכה בבית לחם, 15 בנובמבר 2012 (צילום: אקטיבסטילס)

בעצומה נאמר:  "אנו אזרחים ישראליים החתומים מטה מצהירים בזאת: מלחמת הבחירות איננה המלחמה שלנו. אנו פונים אליכם בתביעה להפסיק לאלתר את מרחץ הדמים בעזה, ולהתחיל בה-י-ד-ב-ר-ו-ת. הפגזות מאסיביות על עזה אינן הפתרון לירי על יישובי הדרום והמרכז. להיפך, ההפגזות הללו הורגות המוני אזרחים ומעצימות את ההתנגדות למעשי ישראל. שוב ושוב יצאו ממשלות ישראל למבצעי 'חיסול הטרור'. העובדה שמקץ ארבע שנים ל'עופרת יצוקה' הממשלה יוצאת למבצע דומה מעידה על כך שלא ניתן למגר התקוממות של עם מדוכא".

עוד נכתב בעצומה: "הכיבוש המתמשך בגדה המערבית וברצועת עזה (כן! גם לאחר ההתנתקות ממשיכה ישראל לשלוט באוויר, במים, ברצועות שטח בתוך הרצועה, ואפילו במרשם התושבים.) הוא תשתית הירי על שדרות ותל אביב, והדרך למנוע אותו היא ה-י-ד-ב-ר-ו-ת. גלעד שליט זכה להשתחרר מהשבי בזכות משא ומתן עם החמאס. מדוע ניתן לנהל עם החמאס משא ומתן על גורלו של אדם אחד, ולא ניתן לנהל עמם משא ומתן על גורלם של מיליונים, ובהם כולנו? צו השעה הוא ה-י-ד-ב-ר-ו-ת. אנו מכריזים בזאת שלא נתמוך ולא נסייע למלחמת הבררה שלכם, ההרסנית לחיי כולנו, ונקרא לחברותינו ולחברינו, וכן לבנות ולבני משפחתנו לנהוג כמותנו! מלחמה והרג המוני של אזרחים ברצועת עזה אינם דרכנו. הה-י-ד-ב-ר-ו-ת היא הדרך היחידה!"

 

לחתימה על העצומה:

http://www.atzuma.co.il/gazawar