תחנת המשטרה בכפר נסגרת בלילות: צעיר נרצח אמש במרכז ג'סר א-זרקא

יו"ר הוועד העממי של ג'סר אזרקא סמי אלעלי האשים הבוקר (שישי) את המשטרה ש היא מעודדת פשע ועבריינים. את הדברים אמר אלעלי בתגובה לרצח הצעיר בן ה-22 נביל עיסא עמאש אמש בכפר. "עוד צעיר נפל קורבן לפשע הפושה בחברה הערבית. הרצח אמש מוכיח שאין כל תועלת מהקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים", אמר אלעלי בתגובה. "ראשית כל צריך לשנות את המדיניות העוינת שנוקטת המשטרה כלפינו כאזרחים ערבים, ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למלחמה בפשע ובנשק הבלתי חוקי".

הצעיר בן ה-22, נביל עיסא עמאש, שנרצח אמש בכפר ג'סר אזרקא (צילום: המשפחה)

האירוע התרחש בשעות הערב המוקדמות במרכז הכפר. עדי ראייה סיפר כי אלמונים רדפו אחרי הצעיר, וירו בו בפלג גופו העליון. המשטרה מסרה כי הם פתחו בסריקות אחר האחראים לירי, במקביל לעבודת איסוף ראיות בזירת הרצח. לפני כשלוש שנים, הוקמה בכפר תחנת משטרה, אך היא אינה מאויישת בשעות הלילה ובסופי שבוע.

לדברי אלעלי, המשטרה "מעלימה עין מנקודות ותחנות מכירת הסמים בכפר, אינה מתנגדת לעבריינים הנכנסים למרחב הציבורי ולמוסדות ציבור בתור קבלנים, המשת"פים שלה הם בעצם פושעים ועבריינים". לדבריו, "כל עוד שהירי והסמים הורסים את התושבים הערבים והתופעה לא זולגת מחוץ לגבולות היישוב אז למי אכפת? מטרת העל של המשטרה היא אילוף הערבים ושליטה ביישובים, ועם מטרה כזו רק נמשיך לספור קורבנות ונמשיך לחיות בחוסר בטחון".