תביעה נגד ענקית הרכב החשמלי טסלה: במפעל בקליפורניה קיים משטר הפרדה גזעית

מדינת קליפורניה השבוע תבעה את טסלה בגין אפליה והתעמרות בעובדיה השחורים במפעל שבמפרץ סן פרנסיסקו. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי באלמידה, מבוססת על תלונות של מאות עובדים, לדברי קווין קיש, ראש המחלקה להעסקה הוגנת ודיור בקליפורניה. עוד נאמר בתביעה כי העובדים השחורים סבלו מאפליה ומהטרדות חוזרות ונשנות מצד המנהלים. כך פורסם בעיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

עובדים בקו היצור של מכוניות טסלה בפרימונט, קליפורניה (צילום: לייבור טריביון)

 

מהתביעה עולות ראיות לפיהן במפעל של טסלה בפרימונט ישנו משטר של הפרדה גזעית. "זהו מקום עבודה שבו עובדים שחורים סופגים עלבונות על רקע גזעי, ומופלים במשימות שניתנות להם, במשמעת, בשכר ובקידום, מה שיוצר סביבת עבודה עוינת", הדגיש קיש. יצוין שבאפריל אשתקד, התאגיד של איל ההון אילון מאקס נתבע בגלל ניסיונותיו למנוע התארגנות עובדיו.

לפי התביעה שהוגשה השבוע אחד העובדים דיווח כי ספג הערות גזעניות עשרות פעמים ביום. חלק מהעובדים שהתלוננו על שפה פוגענית אמרו כי המנהלים והממונים היו משתתפים פעילים בהתנהגות הזו, או שהיו עדים לה מבלי להגיב. עובדים שחורים נאלצו לראות כתובות גזעניות על קירות תאי שירותים, תאי אחסון אישיים, ספסלים, תחנות עבודה, שולחנות קפיטריה ובחדר המנוחה, לפי ההודעה.

באוקטובר פסק חבר מושבעים בבית משפט בסן פרנסיסקו לטובתו של עובד שחור לשעבר בטסלה אשר התלונן על יחס גזעני כלפיו במפעל בפרימונט, וחייב את החברה לשלם לו פיצויים של 137 מיליון דולר. השופט בתיק רמז בינואר כי הוא עשוי להפחית את סכום הפיצויים, אך לא מתכוון להיענות לבקשתה של טסלה לקיים משפט חוזר.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/109963