שתול ימני בימין: תושב גבעתיים הציג עצמו במשך שנים כאריסטוקרט אוסטרי

הרשת בעיקר בצד הימני של המפה הפוליטית סוערת בימים האחרונים. כך מסר נתנהל פייפר באתר "כיכר השבת". הסיבה: וילהלם ט. רוט שכונה "וויל", פעיל ימין מוכר מאד שרבים שוחחו עמו, ראיינו, פגשו ועקבו אחר "פועלו" נחשף כנוכל וכאדם שיצר זהות בדויה ופעילות מזויפת שבינה לבין המציאות לא היה הרבה.

2016-08-20_191728

ח"כ ענת ברקו מהליכוד עם "וילהם ט. רוט" (צילום: טווייטר)

החשיפה המסעירה של גדעון דוקוב ב"מעריב" שהחל בשבועות האחרונים לחשוד כי מדובר במתחזה מבריק. הוא התחקה אחר דמותו של רוט וגילה כי מדובר בכלל במשה טל חרותי בן 30 מגבעתיים שבשנים האחרונות שינה את שמו בתעודת הזהות ובנה דמות חדשה. הוא נהג להציג את עצמו כישראלי בעל רקע אוסטרי שעומד בראש "המרכז לקידום יחסי ישראל אירופה" – גוף שמתברר למפרע שאינו מופיע ברשם העמותות או ברשם החברות בישראל. הוא סיפר כל הזמן על פגישות שלו עם בכירים אירופאים ועל כך שהוא יועץ פוליטי של מפלגות ימין וימין קיצוני ברחבי אירופה, כגון מפלגת החירות האוסטרית, שלא שמעו את שמו מעולם. הוא טען כי הוא עומד בראש חברת יחסי ציבור העוסקת בייעוץ פוליטי, למרות שאין חברה כזו פעילה בישראל ובאירופה. יצוין שמאמרים שכתב התפרסמו באתרים שונים בישראל והוא רואיין מספר פעמים באולפן החינמון "ישראל היום" כמומחה לענייני יחסי ישראל ואירופה.

הוא נהג לפרסם תמונות מטיסותיו הרבות ברחבי אירופה,  אך לטענת דוקוב חלק מהתמונות הן פשוט תמונות ממאגרי תמונות ורוט לא היה שם כלל. דוקוב הצליב גם את התאריכים בהם סיפר על וועידות בהן הוא משתתף גילה כי התאריכים לא תואמים את המציאות וכי רוט הצליח ליצור מצג שווא מרשים במיוחד של פעילות. כמו כן, רוט נפגש עם שרים וחברי כנסת מן הימין והסתובב רבות במסדרונות הכנסת כשהוא מציג את עצמו כפועל "למען ההסברה הישראלית". הוא גם ניסה להשיג מימון למרכז שבראשותו שכאמור לא קיים.