שחקני בני סכנין עלו למגרש עם תמונת אוהד הקבוצה שנהרג בתאונת עבודה

שחקני קבוצת בני סכנין עלו למגרש, במשחק שנערך אמש (חמישי) נגד מ.ס. כפר קאסם, בחולצות הנושאות את תמונתו של אוהד הקבוצה סובחי עלי עותמאן, פועל בניין שנהרג ביום רביעי בתאונת עבודה בעיר. במשחק נשאו דברים לזכרו של עותמאן, הקבוצה גם ביקשה לקיים דקת דומיה לזכרו, אך לא קיבלה לכך אישור מההתאחדות. גם הקבוצה היריבה מכפר קאסם, פרסמה בדף הפייסבוק שלה, דברים לזכרו, וכך גם מועדון האוהדים בישראל של ריאל מדריד, קבוצה נוספת אותה אהד עותמאן.

אוהדי הפועל ירושלים אף הם הביעו השתתפות בצער "עם חבר אולטראס סכנין שנפל במקום עבודתו. זכויות לעובדים! די להפקרות באתרי בניה ובמקומות העבודה! סובחי עותמאן תנוח על משכבך בשלום". האוהדים הניפו את כרזה "דם פועלים אינו הפקר". עותמאן, בן 24, נפטר לאחר שנפצע באורח אנוש לאחר שנפל מגובה 10 מטר מפיגום באתר בנייה בעירו. בידיעה שפורסמה ב"אל אתיחאד" נאמר שעותמאן נפטר מפצעיו במרכז הרפואי הגליל בנהריה. בתאונה נפצע באורח קשה עובד נוסף, בן 39. עותמאן הוא העובד ה-25 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת השנה וה-14 באתרי בנייה.

כרזה שהניפו אמש אוהדי הפועל ירושלים לזכרו של פועל הבניין סובחי עלי עותמאן שנהרג ביום רביעי בתאונת עבודה (צילום: בריגדת מלחה)

לדברי הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה "בתמונות שצולמו באתר הבנייה ניתן להבחין בפיגום זיזי צר ונטול מעקות הגנה, המחובר לחלקו העליון של הבניין; חלק ניכר מתאונות הנפילה מגובה הקטלניות והקשות מפיגומים נגרמות בעבודה על פיגומים זיזיים פלטפורמת עבודה המחוברת לבניין". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת), הוסיף: 14" פועלי בניין נפלו אל מותם השנה והאחרון שבהם הוא סובחי עותמאן. עוד מאות נפלו למותם בשנים האחרונות, ואלפים נפצעו". הוא פנה לשר העבודה והרווחה, איציק שמולי וקרא לו "ידעת לזעוק יחד איתנו מהאופוזיציה. עכשיו הגיע הזמן לפעול למען בטיחותם וחייהם של העובדים הכי שקופים בחברה".

עוד על הפועל ירושלים, בגיליון השבוע של "זו הדרך", עמ' 9:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf