רק סיעת חד"ש-תע"ל התנגדה להרחבת ממשלת הימין הקיצוני בראשות נתניהו

ממשלת ימין קיצוני מורחבת יצאה אמש (חמישי) לדרך, ברוב של 66 תומכים מול ארבעה מתנגדים – חברי סיעת חד"ש-תע"ל. השרים החדשים בממשלת החירום הושבעו במליאת הכנסת חברי סיעת המחנה הממלכתי: בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא-ביטון. בנוסף הושבע אריאל בוסו מש"ס לשר הבריאות. גנץ אמר בזמן שנשבע אמונים: "אנחנו נעשה, האויב ישמע".

כאמור חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי, עאידה תומא-סלימאן ויוסף אל-עטאונה הם היחידים שהתנגדו ובנאומו במליאת הכנסת אמר עודה: "הלב שלי קרוע. ליבי עם המשפחות. יש לי חברים אישיים שנהרגו ומשפחות שאיבדו את בניהם. אין שום דבר בעולם שמצדיק פגיעה בחפים מפשע. אין שום דבר שמצדיק פגיעה בבן אדם חף מפשע. תמיד התנגדתי ואמשיך להתנגד בכל רמ"ח איברי בפגיעה באזרחים. צריך להוציא את כל האזרחים ממעגל האימה. אני רוצה להביע הערכה עמוקה לאזרחי המדינה, יהודים וערבים כאחד, על ההתנהגות האחרית למופת. אני רואה במו עיניי את האחריות שלהם".

עוד אמר כי הוא מכיר כמה מהנרצחים בעוטף עזה: "משפחות איבדו את היקר מכול, איבדו את בניהן, לבי עם המשפחות הללו", הוא אמר. "יש לי חברים שנהרגו ומשפחות שאיבדו את בניהם. יצרתי קשר עם כולם, ושמעתי את כאבם. אין שום דבר בעולם, ולא הכיבוש הארור, שמצדיק פגיעה בחפים מפשע. אני רוצה להביע הערכה לצוותי הרפואה, היהודים והערבים כאחד. שברגע הזה עובדים ביחד למרות הכול, זוהי הדרך הנכונה".  בהמשך פרצה סערה במליאה, לאחר שח"כ עודה אמר שהתגובה של צה״ל ברצועת עזה, שבה נהרגים גם חפים מפשע, היא לא הדרך וחברי כנסת מהימין הקיצוני התפרצו לדבריו.

לנאמו המלא של ח"כ איימן עודה:

https://www.youtube.com/watch?v=VsCeWibtc8Q

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124551