ראשי האוניברסיטאות: נשבות כי התקציבים לא הגיעו; הסגל הזוטר יחריף צעדיו

 שנת הלימודים האקדמית נפתחה באווירה חגיגית בעקבות ההסכם שהושג בין ראשי האוניברסיטאות לאוצר על תוספת תקציבית למוסדות להשכלה גבוהה. אבל במכתב ששוגר הבוקר (א') לחברי הסגל הבכיר, ושעליו חתום נשיא ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' מנחם מגידור, עולה כי האוצר עדיין לא העביר את התקציבים שעליהם הוסכם בלשכת אולמרט לפני כשבוע וחצי הוחלט כי התוספת התקציבית לאוניברסיטאות תעמוד על 465 מיליון שקל, ובנוסף בנוסף יוקצה סכום של 50 מיליון שקלים לצורכי פיתוח, שתעביר המדינה. 

במכתב מאיים מגידור, יחד עם רקטור האוניברסיטה העברית, כי שנת הלימודים בכל האוניברסיטאות תושבת – היה והתקציב לא יועבר בהקדם. "צר לנו להיות משביתי שמחות, אבל הסכנה של הפסקת הלימודים וסגירת האוניברסיטה עדיין מרחפת על ראשינו, ובצורה ממשית ומיידית", נכתב. "פתחנו את שנת הלימודים כסדרה, ולמרות הזהירות והאיפוק שעליהם שמרנו בהודעה על כך, אי אפשר שלא היה להרגיש השבוע בקמפוסים את השמחה של הכל על עצם פתיחת השנה. אך מבחינה תקציבית ומבחינת יכולת תפקודית, השבועיים שחלפו רק הרעו את מצבנו". בהמשך המכתב הופך משרד האוצר כמושא עיקרי למתקפה: "למרות הבטחתו של ראש הממשלה, הכספים שיאפשרו הוראה ברמה ראויה אינם נראים באופק. האוצר מעכב את העברתם, ואף משדר בדרכים שונות שאין בכוונתו להעבירם. גם תקציבים קודמים שעליהם כבר התחייב האוצר בעבר, לא הגיעו אלינו, ועם כל יום שחולף, אנו מתקרבים למצב שהאוניברסיטה לא תוכל להמשיך ולפעול". לקראת סוף המכתב, מסכמים השניים: "האוצר כנראה סומך על עייפותנו ועל עייפות הציבור. למרות העייפות, אין לנו ברירה אחרת".
יצויין שבסוף השבוע נפגשו ראשי ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות, המייצגים אלפי מורים מן החוץ ומתרגלים, וסיכמו להחריף את צעדיהם כל עוד האוצר לא יאשר את ההסכם הקיבוצי שסוכם עם ראשי האוניברסיטאות בקיץ. ביום חמישי האחרון בשעות הצהריים קיימו אנשי הסגל הזוטר שביתת אזהרה בת שעתיים.