פרשת ח"כ חזן: 'זו הדייסה של הליכוד ושל נתניהו והם אלה שצריכים לאכול אותה לבד' 

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסר אמש (שלישי) בעקבות חשיפת ערוץ 2 על מעלליו של ח"כ אורן חזן (הליכוד) בבתי קזינו בבולגריה "אני מזועזעת מהדברים שפורסמו. הכנסת וסיעתו של ח"כ חזן חייבים לבדוק את הדברים בכובד ראש. אני מברכת על החלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להשעות את ח"כ חזן מניהול ישיבות המליאה. נבחר ציבור חייב לעמוד באמות מידה מוסריות. האשמות חמורות של שידול לזנות אסור שיקושרו לשמו של ח"כ. זנות היא ניצול מחפיר של אחת החוליות המוחלשות בחברה ומעבר לעוול הנורא ולהרס החיים שהיא גורמת לנשים ונערות רבות, יש לה השלכה על התפיסה החברתית של תדמית האישה ותפקידה בחברה. לכן פשוט לא ייתכן שח"כ שאמור להוות דוגמה לאחרים יהיה מעורב בכך".

2015-06-10_203936

פרשת אורן חזן מסעירה לא רק את הליכוד, שחזן הוא אחד מחבריו – אלא מפלגת גם את סיעת המחנה הציוני. זאת על רקע החלטתו של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג – שנענה אתמול בצהריים לבקשתו של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ואישר את קיזוז הצבעותיו של סגן יו"ר הכנסת אורן חזן. הרצוג נימק זאת ב"שמירה על כבוד הכנסת", כדי לאפשר לקואליציה וליו"ר הכנסת למצות את הטיפול בפרשת חזן, ללא חשש מהצבעה אפשרית שלו נגד הקואליציה ולשמור על כבודה של הכנסת.

ההחלטה של הרצוג עוררה זעם רב ותמיהות מצד חברי כנסת וארגוני אופוזיציה. ח"כ שלי יחימוביץ' התייצבה לעימות ישיר מולו וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה:  "ההחלטה של הרצוג להעניק קיזוז לאורן חזן, היא טעות. זו הדייסה של הליכוד ושל נתניהו, והם אלה שצריכים לאכול אותה לבד, בלי גלגל הצלה שלנו. שיתמודדו עם הביזיון ועם החרפה ויטפלו בהם. אין כל צורך שהאופוזיציה תנקה עבורם את השטח.

בעמוד הפייסבוק "שישים ואחת", של מרכז מולד, הואשם הרצוג כי הוא "שומר על נתניהו מאוחדת". "במקום להכריח את נתניהו לשלם את המחיר על כך שבמפלגה שלו מכהן אדם עם עבר קרימינלי עשיר, בוחר יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, לצפצף על רצון בוחריו, להציל את הממשלה – ולשמור על נתניהו מאוחדת. אפילו יועציו הקרובים ביותר של ביבי, שמורטים את שערותיהם מאז אתמול בערב, לא היו מעלים על דעתם שגלגל ההצלה ייזרק לעברם דווקא ממי שקבע כי "ממשלת נתניהו היא ממשלת כישלון לאומי", נאמר בעמוד הפייסבוק.

"הרצוג יכול היה להשתמש בפרשה כדי לשחרר את הציבור בישראל מהממשלה המביכה והכושלת הזו, אבל הוא העדיף לסכם עם יו"ר הכנסת שאם חזן יבחר להיעדר מהמליאה, ייעדר גם ח"כ מהאופוזיציה בתמורה, כדי לוודא שהאופוזיציה מפסידה בהצבעה וממשלת נתניהו שורדת. הרצוג, תתעורר. אנחנו קוראים לך לחזור בך מהחלטתך התמוהה. גם אתה יודע שהימין לעולם לא היה נחלץ לעזרתך בצורה כזאת. חשוב להבין: אורן חזן הוא לא קוריוז יוצא דופן או תקלה מקרית, הוא בדיוק הפנים הייצוגיות של הממשלה הזאת: מושחת, קיצוני וטובע בשקרים. הוא סיבה מצוינת להפיל ראש הממשלה הממומן מכספי הימורים – לא להציל אותו".