פלסטינים: מתנחלים כרתו שוב עצי זית ליד קלקיליה

 

תושבי כפרים פלסטינים גילו הבוקר (יום ב') כי מתנחלים כרתו עצי זית ממטעים הסמוכים לקלקיליה. ליד רמאללה חסמו מתנחלים את דרכם של חקלאים פלסטינים שקיבלו אישור מצה"ל לבצע מסיק במטע סמוך להתנחלות
עלי ואקד

פלסטינים המתגוררים באזור קלקיליה התלוננו הבוקר (יום א') כי מתנחלים גנבו זיתים ואף השחיתו וכרתו עשרות עצי זית ממטעים השייכים להם, כדי לפגוע במסיק הפלסטיני הנערך בשבועות האחרונים. בנוסף, חסמו מתנחלים את דרכם של חקלאים שביקשו לבצע מסיק ליד ההתנחלות טלמון. לדברי הפלסטינים, אנשי מפקדת התיאום והקישור האחראים על האזור לא עושים דבר כדי למנוע את הפגיעה במטעים. על כך מסר העיתונאי עלי ואקד באתר "ווינט".
 
מאז תחילת עונת המסיק בתחילת החודש התחרשו עימותים רבים בין מתנחלים ופלסטינים,
הסובלים מהתנכלויות קשות מצד ישראלים תושבי השטחים. הבוקר נמצאו בכפר ג'ין ספות, כפר קדום ובכפר ג'ת וכמות גדולה של זיתים גנובים שנקטפו ממטעים פלסטינים, ועשרות עצי זית כרותים.
 
הפלסטינים מסרו כי מפקדת התיאום והקישור אוסרת עליהם להיכנס לאדמותיהם לשם קטיף זיתים ללא קבלת אישור מוקדם, אך מנגד – אינה עושה את הנדרש ממנה כדי להבטיח שמתנחלים לא יכנסו לשטחים הללו וישחיתו את העצים. "השלטונות הישראלים דרשו מאיתנו שלא להיכנס לאדמות ללא תיאום אבל מצאנו כי האדמות הושחתו, העצים נכרתו והזיתים נגנבו", אמרו ל"ווינט" תושבי הכפרים הפלסטינים.
 
לדוגמא: ניסיונם של חקלאים פלסטינים בכפר ג'אנייה שליד רמאללה לערוך מסיק במטעים הנמצאים באזור: למרות שקיבלו אישור מצה"ל להיכנס לאדמותיהם, במיוחד לחלק שנמצא בתוך ההתנחלות נריה שליד טלמון, לא הצליחו הפלסטינים להיכנס להתנחלות. "שלושה מתנחלים חסמו את השער, איימו עלינו ולא נתנו לאף אחד להיכנס", סיפר לעיתונאי ואקד, עאייד מזלום, חקלאי מקומי האחראי על התיאומים באזור. מזלום סיפר כי המתנחלים לא איפשרו לחקלאים להכניס למקום טרקטורים שיסייעו במלאכה. "נאלצנו לצעוד לפחות חצי קילומטר בתוך השטח כדי למסוק את העצים, ולטרקטורים לא נתנו להיכנס. איך נעמיס את הזיתים, האם אחרי כל שק זיתים נעשה את המסלול הזה בתוך המתנחלים שלועגים לנו ומקללים ומאיימים? אנחנו נמצאים ללא כל הגנה ונתונים לחסדיהם של המתנחלים שצועקים לנו שהעצים האלה שייכים להם ושעלינו לעזוב לעיראק ולמצרים. הם סגרו לנו את השער, מפריעים לנו וכל זאת למרות תיאום מראש שנעשה", סיפר.