פידל קסטרו בוועידת הקומוניסטים הקובנים: בקרוב אמות אבל הרעיונות יישארו

מנהיג המהפכה הקובנית פידל קסטרו השתתף אמש (שלישי) במושב הסיום של הוועידה השביעית של המפלגה הקומוניסטית הקובנית, הנערכת אחת לחמש שנים – כך דיווח הבוקר היומון "גראנמה". פידל קסטרו פרש מהנהגת המדינה והמפלגה בשנת 2008 בשל מצבו הבריאותי. קסטרו הגיע למושב ועידת המפלגה בו נבחר הוועד המרכזי החדש. בהצבעה החשאית נבחר שוב אחיו, ראול, כמזכיר הראשון של המפלגה הקומוניסטית. עוד נבחר חוסה רמון מצ'אדו ונטורה כסגנו של ראול קסטרו. מצ'אדו ונטורה, הוא אחד מוותיקי המהפכה.

2016-04-20_185759

פידל קסטרו לצד אחיו, הנשיא המכהן ראול קסטרו (צילום: גראנמה)

על פי הדיווח ב"גראנמה", כ-1000 צירי הוועידה הריעו לפידל עם הגעתו לאולם, קמו לכבודו וקראו: "פידל! פידל! פידל!". עוד דווח כי הוא היה "לבוש בבגדים ספורטיביים" ובירך את הנוכחים. "בקרוב אהיה בן 90", אמר קסטרו בהופעה הפומבית הארוכה והמשמעותית ביותר שלו זה שנים. "בקרוב אהיה כמו כל האחרים. הזמן של כולנו יגיע, אבל הרעיונות של הקומוניסטים הקובנים יישארו על כדור הארץ שעליו אנחנו חיים כהוכחה לכך שאם עובדים איתם בלהט וביושרה, הם יכולים לייצר את כל משאבים חומרים ותרבותיים להם זקוקים בני האדם".

הנשיא ראול קסטרו קרא לבכירי הצבא והמפלגה לפרוש מהוועד המרכזי בגיל 70, אולם גם הבהיר כי ייקח זמן ליישם את המעבר להנהגה צעירה יותר. הוא הדגיש את חשיבות הייצוג של נשים ושל אפרוקובנים בהנהגה החדשה. ראול קסטרו צפוי לפרוש מנשיאות קובה בשנת 2018. עוד הוחלט שבוועידת המפלגה השמינית תיערך ב-2021.

הנוסח המלא של נאום פידל קסטרו בוועידת המפלגה הקומוניסטית הקובנית (בספרדית):

http://www.granma.cu/septimo-congreso-del-pcc/2016-04-20/discurso-pronunciado-por-el-comandante-en-jefe-fidel-castro-ruz-en-la-sesion-de-clausura-del-7mo-congreso-del-pcc-20-04-2016-00-04-51

ריאיון עם ד"ר אליידה גווארה מארץ' על השינויים המתחוללים בקובה שפורסם בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 13-12):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/04/G16_2016.pdf