עשרות ח"כים לשעבר פנו למחוקקים בארה"ב והביעו התנגדות לסיפוח השטחים

עשרות חברי כנסת לשעבר מסיעות העבודה, מרצ וחד"ש פנו הבוקר (רביעי) במכתב מטעם "פרלמנט השלום הישראלי" לחברי הקונגרס והסנאט בארצות הברית ובו הביעו התנגדות לסיפוח השטחים הכבושים הפלסטינים. בין החותמים: יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג, והח"כים לשעבר תמר גוז'נסקי, עמרם מצנע, אופיר פינס פז, אפרים סנה, דני יתום, יוסי יונה, קסניה סבטלובה, צלי רשף, זהבה גלאון ונעמי חזן.

"אנו כותבים מכתב זה כמחוקקים וחברים לשעבר בפרלמנט הישראלי, על מנת לבטא את התנגדותנו הכנה להצעתה של הממשלה לסיפוח הגדה המערבית. אנו מאמינים כי הדבר יזיק מהותית לביטחונה של ישראל, לדמוקרטיה שלה, לזכויות הפלסטינים וליציבות האזור. אם ישראל תמשיך בכיוון זה, הדבר יאיים על הדמוקרטיה שבתוכה, יסכן את מערכת היחסים החשובה שלה עם מדינות דמוקרטיות בעולם, ויפגע במעמדה הבינלאומי. אנו שולחים את המסר של הקולגות שלנו, בכירים במערכת הביטחון הישראלית, אשר התריעו באופן רציף כי הסיפוח יפגע בביטחונה של ישראל ובמעמדה האסטרטגי באזור", נכתב בפתיחת המכתב.

"כישראלים המחויבים לדו-קיום עם שכנינו הפלסטינים, איננו יכולים להתעלם מהדרכים בהן יפגע סיפוח חד צדדי בזכויות האדם של הפלסטינים. על מנת להבטיח את עתידה של ישראל כביתו הדמוקרטי של העם היהודי, ועל מנת לשמר את התקווה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חשוב שנשמיע קול נגד מהלך חד צדדי. בין אם המהלך יתבצע בממשלה או יעבור את אישור הכנסת, הוא ייצור למעשה מציאות של אפרטהייד בישראל", המשיכו הח"כים.

"מהלכים אלו לא מזיקים רק לישראלים ולפלסטינים, אלא יש להם השלכות גם על עתיד מדיניות החוץ של ארצות הברית באזור, ויפגעו בברית האסטרטגית בין ארה"ב לישראל. ברגע קריטי זה, אנו תומכים ומוקירים תודה לבני בריתנו האמריקאים המדברים כנגד הסיפוח. הבעת הדאגה שלכם ליחסים החיוניים בין ארצות הברית וישראל מוערכת מאוד", נכתב בסיום הדברים.