עצרת מחאה בירושלים: לא להשתלטות המתנחלים על בית משפחת סוב לבן

השבוע ביקשו כוחות משטרה לפנות את משפחת סוב לבן מביתם שברובע המוסלמי בעיר העתיקה. בבניין שמתנחלים כבר השתלטו על כל שאר הדירות בו, משפחת סוב לבן חייה תחת סכנת פינוי מיידית, כחלק מהניסיון לייהד את הרובע המוסלמי של העיר העתיקה בירושלים. המשפחה מזמינה פעילים ופעילות, פלסטינים, ישראלים ובינלאומיים כאחד, לתמוך בהם ולמחות נגד הפינוי המתוכנן. המחאה תתקיים ביום ראשון הקרוב, 22 במארס. פעילים ייפגשו בשער שכם בשעה 9:45, ו"משם נלך אל בית המשפחה ברובע המוסלמי (מעלות חלאדיה), לקרוא יחד – די לפינוי משפחות, די לייהוד מזרח ירושלים".

2015-03-21_195754

נורה סוב לבן מתבוננת מחלון ביתה ברובע המוסלמי שבמזרח ירושלים (צילום: אל אתיחאד)

משפחת סוב לבן מתגוררת בבית ברחוב מעלות חלאדיה שברובע המוסלמי כבר 65 שנה וב-35 השנים האחרונות מנהלת מאבק משפטי נגד פינויה משם. היא קיבלה את הבית שהיה בעבר בבעלות יהודית מידי הממשל הירדני ב-1950 במעמד של דיירים מוגנים. בניגוד לפליטים פלסטינים שהותירו את רכושם בצד המערבי של הקו הירוק ואינם יכולים לדרוש את רכושם בחזרה, יהודים שנטשו רכוש בצד המזרחי של הקו הירוק יכולים לדרוש שהוא יוחזר אליהם.

לפני כמה שנים העביר האפוטרופוס הכללי את הבעלות על בית משפחת סוב לבן לידי הקדש שעובד בשיתוף פעולה עמותת עטרת כהנים, ובשנים האחרונות טוענים אנשי העמותה כי בני המשפחה איבדו את מעמדם כדיירים מוגנים, כלומר שניתן לפנותם משם. עורך הדין של המשפחה הצליח להוציא צו ביניים זמני שמנע את הפינוי בשבוע שעבר, ובמאי בית המשפט ישמע את הערעור של המשפחה כנגד פינויה, כך שעוד יש תקווה כי לחץ ציבורי ונוכחות פעילים יוכלו לדחות את הפינוי עד להחלטת בית המשפט.

המחאה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1584628051819415/

לעצור את גירוש משפחת סוב לבן:

https://www.facebook.com/StopNorasEviction

עצומה בינלאומית נגד גירוש המשפחה מביתה:

https://secure.avaaz.org/en/help_me_save_my_home_palestine_national_a/?1426703722