עצרת האו"ם החליטה שבית הדין הבינלאומי בהאג יבחן את חוקיות כיבוש השטחים הפלסטינים

ברשות הפלסטינית בירכו הבוקר (שבת) את אישור עצרת האו"ם של הצעת ההחלטה הפלסטינית לפיה הארגון יבקש חוות דעת מייעצת מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנושא ההשלכות המשפטיות של התמשכות הכיבוש הישראלי בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. מהות הבקשה היא לבחון אם עדיין ניתן להגדיר את הכיבוש כזמני. 87 מדינות הצביעו בעד הגשת הבקשה, 23 התנגדו ו-53 נמנעו.

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר כי הפלסטינים מברכים על ההצבעת האו"ם כי בין הדין בהאג יגבש חוות דעת משפטית בשאלה האם הכיבוש הישראלי בשטחים הינו בבחינת סיפוח קבוע. "הגיע הזמן שישראל תהיה מדינה הכפופה לחוק, ותישא באחריות לפשעיה המתמשכים נגד עמנו", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן.

השגריר הפלסטיני ריאד מנסור אמר בדיון: "אנחנו מודים למשלחות שהצביעו בעד הטיוטה שלפנינו. ההצבעה הזאת מגיעה יום אחרי השבעתה של ממשלה חדשה בישראל שמתכוונת להעצים גזענות וקולוניאליזם כלפי הפלסטינים". בין המדינות שהתייצבו לצד הכיבוש ישראלי והתנגדו להצעה הפלסטינית היו: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, הונגריה, צ'כיה, אוסטריה, קוסטה ריקה, קרואטיה. בין התומכות בהצעה הפלסטינית היו: סין, רוסיה, איחוד האמירויות, סעודיה, קטאר, פולין, פורטוגל, מלטה, קולומביה, מצרים, ירדן וארגנטינה. לעומתן, אוקראינה, שישראל ניסתה לשכנע להתנגד, לא השתתפה בהצבעה.