עו"סות דמוקרטיה תומכות ביו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני

עו"סות דמוקרטיה הביעו היום (שלישי) תמיכה ביו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, "הממלאת את מחויבותה האתית, המקצועית, והאזרחית לצאת נגד ההפיכה המשטרית. אנו מתנגדות לרדיפה הפוליטית של עובדות ועובדים סוציאליים ושל שומרי סף במגזר הציבורי ותומכות בכל עו"ס שתבחר לפעול כנגד ההפיכה המשטרית".

לדברי התארגנות העובדות הסוציאליות "להפיכה המשטרית יש ויהיו תוצאות הרות גורל שיפגעו פגיעה אנושה בשכבות המוחלשות במדינה ובחברה כולה. עבודה סוציאלית היא מקצוע המחוייב לערכי הדמוקרטיה, השוויון ולזכויות אדם באשר הם. ככזה על כל עו"ס לפעול ללא לאות להגן על ערכים אלו כחלק ממשימתה המקצועית". "עו"סות דמוקרטיה תמשיך לפעול נגד המדיניות האנטי-דמוקרטית של חברי הממשלה והקואליציה הנוכחית, ונגד הפיכת המדיניות החברתית לכלי לצבירת כוח אלקטורלי", הדגישו.

יצוין שאתמול פורסם במשרד הרווחה פתח בבירור לפני הליך משמעתי נגד יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים ענבל חרמוני. זאת משום שכתבה בקבוצת ווטסאפ של עובדות סוציאליות המתנגדות להפיכה המשטרית כי יו"ר ועדת חוקה ומשפט ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הוא "גבר אלים… ברור לי שגם בבית". את התלונות בעניין הגישו למשרד ארגון הימין "בצלמו" וקבוצה של עובדות סוציאליות בשם "עבודה סוציאלית אחראית", שמקושר למטה הפגנות הימין בעד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין הקיצוני. חרמוני נדרשה להגיב עד השבוע הבא על כלל הטענות שבשתי התלונות, בהן נטען כי התבטאה "באופן פומבי באופן שאינו הולם את כבוד המקצוע" ושהפרה בכך את כללי האתיקה של העובדים הסוציאליים.

על כך הגיבה חרמוני, המרבה להשתתף בעצרות ומחאות נגד ההפיכה: "אולי יותר מהכול ואולי יותר מתמיד: עכשיו זה הזמן להמשיך להתארגן, להמשיך להתנגד, לצופף שורות ולחלק את ההשלכות הפוליטיות על מי שמתנגדת בין כל חברות הקהילה שלה – זו המשמעות של להיות חלק מהתארגנות. עבודה סוציאלית היא מקצוע פוליטי מאוד, כי הוא עוסק בזכויות אדם ובמימוש שלהן בתוך מדינה ניאו-ליברלית ואלימה כמו ישראל. האתיקה של עבודה סוציאלית מחייבת אותנו ואותי, להתנגד. זו החובה המקצועית שלנו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124330