עובדי תדיראן יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן; התארגנו עובדי הטוטו

עובדי תדיראן מערכות מקבוצת אלביט מערכות שבבעלות סוחר הנשק מיקי פדרמן הודיעו הבוקר (שני) כי ישבתו החל ממחר ללא הגבלת זמן. בתדיראן מערכות מועסקים כ-300 עובדים. עובדי תדיראן מערכות טוענים כי הנהלת החברה שואפת למזג את פעילותם עם זו של חברה בת אחרת שלה, אלישרא מערכות וזאת תוך הפרה של הסכמי העבודה שמונהגים בחברה.

2018-02-05_204649

משמרת מחאה של עובדי תדיראן מערכות מקבוצת אלביט מערכות (צילום: ועד עובדים)

"החלטנו לצאת למאבק בלי פשרות בדרישה להפרדה מלאה עקב החלטת ההנהלה להפסיק את השיחות על איחוד פעילויות ולבצע אותו באופן כפוי", מסר יו"ר ועד העובדים בתדיראן, סטריאן פינקל: "אנחנו קוראים למנכ"ל החברה להתעשת ולשבת איתנו לשולחן המו"מ כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים: כפיית האיחוד על עובדי תדיראן מערכות תוך הפכה של ההסכמים שההנהלה התחייבה עליהם היא מעשה שלא נוכל להישאר אליו אדישים ולא נסכים למהלכים חד צדדיים".

יצוין שכ-160 עובדי הטוטו – המועצה להסדר ההימורים בספורט התאגדו בהסתדרות, מתוך מטרה להסדיר את תנאי העסקתם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי. בין היתר, מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים לאור חששות העובדים מצמצום משרות והרעת תנאי העבודה במועצה, על רקע הכוונה להכפיפה למשרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים. לצד פעילות ההימורים בספורט (ה"טוטו") המועצה אמונה גם על תקצוב ארגונים וקבוצות ספורט ופועלת להקמת אולמות, מתקנים ואצטדיונים, בונה תשתיות לפעילויות קהילתיות ומסייעת לספורט האולימפי. במכתב שנשלח אל מנכ"ל המועצה איציק לארי והיו"ר יוסי פילוס, נקראה הנהלת המועצה לתאם בהקדם פגישה עם נציגות העובדים על מנת לפתוח בתהליך הידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

מוועד הפעולה בראשות ליאור מחלב, נמסר: "הטוטו זהו הבית שלנו ואנו מעוניינים לשמור עליו. אנו מודים לכל העובדים על ההתגייסות הרחבה והתמיכה, ומצפים לשיתוף פעולה פורה עם ההנהלה לטובת העובדים ולטובת קידום המועצה והספורט בישראל".