עובדי צים: אם לא יאושר הסדר החובות יושבתו כל הנמלים

"אם לא יאושר ההסדר בצים אנחנו נעמוד עם הגב לקיר ונשבית את כל הפעילות בנמלי הים ובתי הזיקוק", כך אומר היום (ג') ל"כלכליסט" אבי שטרית, יו"ר ועד עובדי צים, לקראת הכינוס של בעלי מניות החברה לישראל לאשר את הסדר הזרמת הכספים לחברה הבת.

שטרית נימק את איומו בכך שאם בעלי המניות לא יאשרו את ההסדר צים תגיע למצב של פירוק וההשבתה נועדה לגרום למדינה להתערב בנעשה בחברה, על-מנת שמניית הזהב שמחזיקה המדינה תהיה בעלת שימוש בעתות מלחמה. לדברי שטרית, ועדי העובדים של נמלי הים ואיגוד קציני הים יקחו חלק בהשבתות. בעת מכירת צים לחברה לישראל ב-2004 השאירה המדינה בידיה מניית זהב המאפשרת לה להורות לצים להעביר אוניות לשימוש המדינה לטובת צרכים ציבוריים בעת מלחמה.

שטרית תקף את הגופים המוסדיים שיישבו היום באסיפה ואמר, כי "הגופים המוסדיים צריכים לראות מול העיניים לא רק את הכסף, אלא גם את טובת העובדים או המדינה". שטרית הוסיף, "אנחנו רואים שאם חס וחלילה צים תקרוס, יחד איתה יקרסו 1,500 משפחות שייפלו על המדינה לקבל דמי אבטלה. בעלי האג"ח יפסידו את כספם, כי ההסדר עימם מותנה בהסדר עם בעלי המניות של החברה לישראל וייפלו גם אלפי ספקים בישראל שצים חייבת להם כסף. על כל אלו חייבים לחשוב הנציגים שירימו את ידם באסיפה. חייבים לאשר את ההסדר".