עובדי פרי הגליל פתחו בשביתה, התבצרו במפעל וחסמו את הכניסה לחצור הגלילית

עובדי מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה, במחאה על כוונת ההנהלה לפטר 70 מתוך 130 עובדים. לדבריהם, צעדי ההנהלה מנוגדים לסיכומים עם ועד העובדים ועם ההסתדרות, שהוצגו גם בדיון חירום שנערך בכנסת, על פיטורים בהיקף מצומצם יותר. יצוין שבסוף ינואר מסר דובר ההסתדרות כי בעקבות התערבות היו"ר ארנון בר-דוד "צומצמו הפיטורים במפעל פרי הגליל ל-22 עובדים מהם 7 מעל גיל פרישה".

בהפגנה שנערכה הבוקר, תוך חסימת הגישה לחצור הגלילית, העובדים נשאו כרזות בהן נכתב "העובדים אינם מוצרים על המדף". יו"ר ועד העובדים הוותיק, מוטי חזיזה, מסר: "אנחנו לא רוצים תרומות ולא צדקה. רוצים רק לעבוד. אם המפעל סגור העיירה תיסגר. אנחנו נלחמים על פרנסה, לא על השמנת. אנחנו נלחמים על הזכויות הבסיסיות ביותר". יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, הוסיף: "הייתי בטוח שבמהלך סוף השבוע יפנו אלינו, ידברו איתנו. אף אחד לא מדבר ולאף אחד לא אכפת מעובדי המפעל. בטח לא מההנהלה"

אל המוחים הצטרף שמעון סויסה, ראש מועצת חצור הגלילית, שפנה לעובדים: "לצערנו אנחנו בסאגה הזו כל כמה שנים. זה מצב אבסורדי ולא הגיוני שאתם עובדים יקרים ונאמנים שעושים עבודתם נאמנה ועושים רווח לבעלים, וכל פעם משתמשים בכם ככלי ומנהלים על גבכם מאבקים. יו"ר ועדת הכספים [משה] גפני אמר לאוצר שאם לא יוחזרו המכסים על ייבוא ירקות קפואים הוא לא יעביר את תקציב המדינה. הוא ביקש מהבעלים להשהות את הפיטורים בחודש והייתה אווירה שמסכימים, ואז קיבלתי טלפון ממוטי שרוצים לפטר עוד 50 עובדים". עוד הוסיף סויסה: "זו הכרזת מלחמה ואסור לוותר. במפעל גדול כזה – המשכורות שלכם הן חלק קטן מהוצאות המפעל. הם מנצלים אתכם ואנחנו פה נלחם ונאבק. אנחנו בכל הכוח אתכם". לדברי ראש מועצת טובא זנגריה, ויסאם עומר: "אנחנו רתומים למשימה הזו של הצלת המפעל. ניאבק כמו אריות מול הבעלים  נגד גל פיטורים". לאחר העצרת העובדים החליטו להתבצר במפעל והקימו אוהל מחאה במקום.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127119