עובדי משרד החוץ הפגינו שוב; הפעם מחו מול משרד האוצר בירושלים

ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית במשרד החוץ קיים הפגנה אתמול (שלישי) מול המשרד ובסמוך למשרד האוצר בירושלים במחאה על הקיצוצים המתבצעים על ידי האוצר, הכוונה המפתיעה לפגוע בשכר העובדים, הפגיעה בעובדי החטיבה החוץ מנהלית והתחושה המתמשכת שהנהלת המשרד פוגע בתנאי ההעסקה של העובדים.

ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית במשרד החוץ שיגר לעובדיו מכתב, בו כתב כי "אנו קוראים לשר החוץ להנחות את המנכ"ל לפעול למען העובדים ולהפסיק את ההתעמרות וההפחדות מצד ההנהלה בעובדי המשרד המוחים על מצבו העגום ועל מצבו של משרד החוץ. זכות העובדים להתארגן מעוגנת בחוק ולא ניתן שיפחידו אותנו בוודאי לא גורמים בעלי סמכות מתוך הבית. אנו נמשיך לקיים אספות עובדים עד שהמנכ"ל יפעל מידית להפסיק הפגיעה המתמשכים בעובדים . בתנאי העסקתם וברווחתם".

הפגנת עובדי משרד החוץ, אתמול, מול משרד האוצר בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדים)

 

בשבועות האחרונים נאבקים עובדי משרד החוץ בכוונת האוצר לקצץ בשעות הנוספות. בעקבות מחאת עובדי משרד החוץ החליטה הנהלת המשרד לחזור בה מההחלטה על קיצוץ השעות הנוספות לעובדים. בוועד הודיעו כי ימשיכו להיאבק נגד פגיעות נוספות בתנאי העבודה של עובדי המשרד. ביום חמישי העבירה הנהלת משרד החוץ מסר לכל עובדיה בארץ בו היא מודיעה כי הגיעה להסכמה עם משרד התקציבים באוצר שתאפשר לשמר את מסגרת השעות הנוספות בשנת 2020 בדומה לשנת 2019.

לפני כשבוע הודיע המשרד לעובדים כי מכסת השעות הנוספות להן זכאים עובדי המשרד תעמוד על עשר שעות בחודש בלבד, במקום עשרים שעות נוספות לדרגי הניהול. ההחלטה על הקיצוץ נעשתה במנותק מסיכום בין משרד האוצר וההסתדרות שאושרר בשבוע שעבר על מתווה מדורג לקיצוץ השעות הנוספות על רקע הקיצוץ הרוחבי בכל משרדי הממשלה. בעקבות ההחלטה ערכו העובדים כינוס חירום ביום ראשון וביום שלישי הפגינו מול המשרד בקריית הממשלה בירושלים.