עובדי חברת עמידר שבתו בגלל המחסור בדיור ציבורי

עובדי חברת עמידר, החברה הממשלתית לשיכון שבתו היום (ג') את העבודה בכל משרדי החברה ברחבי הארץ ולא קיבלו קהל ל-160 אלף הלקוחות של החברה. השביתה נמשכה כחצי יום עבודה. זאת, במחאה על ריבוי האלימות נגד עובדי החברה בעקבות המסחור בדירות במסגרת הדיור הציבורי. 

"אנחנו הפכנו לשק החבטות של האנשים הממורמרים והמאוכזבים במדינה", אמר הבוקר יו"ר ועד עובדי עמידר, מוטי בן סימון, "העובדים שלנו סופגים באופן יומיומי אלימות מילולית, קללות וגידופים, ולעתים קרובות – גם פעולות אלימות של ממש. מרביצים לעובדים שלנו ומשליכים עליהם חפצים. יש מחסור קשה בדירות ציבוריות, אנשים מחכים במשך שנים בתור ויש מקרים רבים של אנשים שאינם מקבלים דיור או מפונים מדירות בגלל קריטריונים שנקבעים במשרד השיכון".

שביתת העובדים זוכה לגיבוי מצד הנהלת החברה. מהנהלת החברה נמסר: "היום לא יינתן שירות אישי לציבור כמקובל בסניפי החברה בשל שביתת העובדים הנערכת על רקע התגברות האלימות של דיירים ואזרחים נגד עובדי החברה. בחודשים האחרונים התגברו הפעולות האלימות של זכאים לדיור ציבורי נגד עובדי החברה. זאת, ככל הנראה, עקב המצב הכלכלי הקשה והמחסור בדירות לזכאי הדיור הציבורי. יצוין כי מזה יותר מ-20 שנה לא נבנו דירות חדשות לטובת הדיור הציבורי. הנהלת עמידר ערכה לאחרונה השתלמות לרכזי השטח של החברה והכשירה אותם גם כנאמני ביטחון במטרה להכשירם להתמודד באופן חוקי עם מפירי חוק ופעולות אלימות במשרדי החברה או כנגד העובדים".