עובדי חברת דיקלה ולוגיה-דיגיטל טורביין התאגדו בהסתדרות

כ-1,000 עובדי חברת דקלה, מהגדולות בתחומה, התארגנו בהסתדרות. אחרי כלל, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט – הגיע תורה של חברת ביטוח נוספת. דקלה חברה לביטוח מצטרפת לרשימה המתארכת של חברות בענף אשר עובדיהן התאגדו בהסתדרות. חניטל סוויסה, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, הודיעה למנכ"ל דקלה אבי קלר, על כך שכאלף עובדי החברה התאגדו בהסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג.

2015-04-19_201618

במכתב הודגש כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים בעיקר על רקע רצון העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי בחברה, וכי ההסתדרות קוראת להנהלת החברה להיפגש ולהיכנס להליך הידברות ומו"מ פורים וטובים עמה ועם נציגות העובדים במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים. הליך ההתארגנות של העובדים החל לפני כשנה במהלכה ניסתה הנהלת החברה לפגוע במהלך והפעילה עובדים שלחצו על עובדים שהצטרפו להסתדרות לחזור בהם ולבטל את חתימתם. למרות ניסיונות אלה, כאמור יותר משליש מהעובדים חתמו על מכתבי ההצטרפות ובכך השיגו את היעד הנדרש לפי החוק להכרה ביציגות.

חברת דקלה הוקמה בשנת 1976. כיום היא נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסיים ומציעה מגוון מוצרים בתחום ביטוחי הבריאות. רוב עובדי החברה ממוקמים במטה בבני ברק, והשאר בעיקר באזור חיפה ובבאר שבע.

כמו כן, נמשך גל ההתאגדויות בענף ההיי-טק: ההסתדרות תשמש כארגון היציג גם בקרב עשרות עובדי חברת לוגיה-דיגיטל טורביין, הממוקמת בהרצליה פיתוח ומספקת שירותי תוכן לחברות סלולר. עובדי החברה ביקשו להתארגן בהסתדרות על רקע רצונם להסדיר את זכויותיהם, לשפר את תנאי עבודתם ולהגביר את ביטחונם התעסוקתי. מכתב הכולל את טפסי ההצטרפות של העובדים הועבר ביום רביעי האחרון להנהלת החברה מטעמה של עו"ד סויסה. במכתב הודגש כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי החברה לאחר שיותר מחצי מהם חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון, וכי ההסתדרות קוראת לחברה להיכנס עמה ועם העובדים להליך הידברות ומו"מ במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים.

לוגיה-דיגיטל טורביין נוסדה בשנת 2004 בישראל כחברת לוגיה, המספקת שירותי תוכן לחברות סלולר. בהמשך, עובדיה פיתחו אפליקציה חדשנית וייחודית המאפשרת למפעילות סלולר לייצר הכנסות ממכירת שטחי פרסום על גבי המכשיר. לפני כשנתיים נרכשה לוגיה על ידי החברה האמריקנית מנדליי דיגיטל הנסחרת בבורסת נאסד"ק, מה שאפשר את המשך פיתוח מוצריה והרחבת שיווקם לחברות סלולר ברחבי העולם. עובדי לוגיה-טורביין דיגיטל מצטרפים לעשרות אלפי עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי שהקימה ההסתדרות בשנה שעברה לעובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, בראשותו של יקי חלוצי. מאז הקמתו, התאגדו בו עובדי החברות קומברס, בזק און ליין, SAP, NESS טכנולוגיות, עובדי חברות הסלולר סלקום, פלאפון, הוט מובייל ופרטנר וכן עובדי חברת האינטרנט בזק בינלאומי וחברת המדיה RRMedia.