עד כאן: ממשלת הימין ממשיכה בפאשיזציה של ישראל: פגיעה אנושה בשידור הציבורי ובעובדיו

הדיון הראשון של הוועדה המשותפת למשרד ראש הממשלה ולאוצר לבחינת "חלופות לשידור הציבורי" התקיים ביום חמישי האחרון. לפי ידיעה בחדשות ערוץ 2, אחת ההצעות שהועלתה בו הייתה לסגור הן את התאגיד והן את רשות השידור. בערוץ 2 דיווחו כי ההצעה, שהתבססה על נייר עמדה של ראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי, לא נפסלה על הסף. למחרת הודיע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן כי במקרה שייסגר כל השידור הציבורי תפרוץ שביתה כללית, ולא תינתן יד לפגיעה בעובדים, בעיתונאים ובחופש הביטוי. יצוין שמאות הפגינו באותו ערב בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על סגירת תאגיד השידור הציבורי, בהם נציגי איגודי היוצרים.

2016-11-07_184247

בהפגנה נאמו, בין היתר, יושבת ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים, אסנת טרבלסי, יושב ראש איגוד התסריטאים שפתח אתמול (ראשון) בשביתת רעב עד להודעה על פתיחת התאגיד, עמית ליאור, ויושבת ראש ארגון השחקנים הישראלי (שח"ם), השחקנית אסתי זקהיים. עוד השתתף בהפגנה יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי, שאמר: "ממשלת ישראל התעללה בשנתיים האחרונות במאות עיתונאים מרשות השידור ועכשיו גם באלה מהתאגיד. מבחינתנו זה הרבה יותר ממאבק על פרנסה. זה מאבק כדי לוודא שהשידור הציבורי יוכל לשרת את הציבור ולא את הפוליטיקאים וחשוב שהציבור יהיה חלק מהמאבק הזה".

יצוין שזו ההפגנה הגדולה הראשונה שמתקיימת בעקבות הניסיונות לסגירת התאגיד, ונכחו בה אנשי רדיו, טלוויזיה וקולנוע, ראשי ערוצים ויושב ראש איגוד הבימאים, יריב הורוביץ. המשתתפים התכנסו ברחבת הבימה וצעדו לכיוון שדרות רוטשילד. בהפגנה השתתפו גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) ויושבת ראש שדולת חופש העיתונות בכנסת ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), וכן מאות עיתונאים ואנשי תקשורת. בין המפגינים היו גם עובדים בתאגיד, שאמרו כי הם ממשיכים בעבודה כרגיל, על אף הערפול לגבי עתידו.

הידיעה שהגיעה למוחים לפיה ממשלת הימין מעוניינת בסגירת התאגיד ורשות השידור, הסעירה עוד יותר את היוצרים ואת ראשי האיגודים, שקראו קריאות בזכות שידור ציבורי חופשי. בשבת האחרונה מסר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את חוקיות המעשים החמורים המשתקפים מדבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד). הארגון התייחס להתבטאותו של ביטן לפיה סקר את עמודי הפייסבוק של עיתונאי תאגיד השידור הציבורי. "ההתבטאות והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד וגם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים", נמסר. ח"כ ביטן אמר בשבת: "התאגיד יהיה אנטיממשלתי באופן מוחלט. בדקנו את הפייסבוק של מיכל דדון ואורי הבט. מדובר באנשים שמאלנים באופן מובהק והם רוצים לממש את האג'נדה שלהם". רמיסת הדמוקרטיה, חופש הביטוי, העובדים והעיתונאים: זהו בתמציתו תהליך הפאשיזציה המתחולל בישראל. זו המערכה הנוכחית ובה עלינו לנצח.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב