עדאלה פנה ליועצת המשפטית לממשלה כדי לאפשר את כינוסה של מועצת חד"ש בשפרעם

"פנינו באמצעות מרכז עדאלה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה, בקריאה להורות למשטרה לאפשר את כינוס מועצת חד"ש בשבת הבאה", כך מסר בצהריים (שבת) מזכיר חד"ש אמג'ד שביטה. "לפי טיעוני המשטרה אין אלא להסיק כי הנושאים שעל סדר יומה של המועצה אינם לרוחה של המשטרה וממשלת הימין", הוסיף.

במכתב שהוגש על-ידי עו"ד סוהאד בשארה חד"ש דרשה לקבל תגובה עד יום שני, אך מחד"ש נמסר כי "המועד שנקבע לקיום המועצה הארצית בשבת ה-16 הדצמבר לא יידחה והוא יתקיים, לא רק מפני שמזה חודשיים אנו מכינים את כנס – אלא משום שדחייתו היא כניעה לעוינות שמגלה המשטרה כלפי חד"ש, שאין לה כל בסיס חוקי והינה רדיפה פוליטית לשמה".

בשבוע החולף נערכה ישיבה דחופה של לשכת חד"ש והלשכה הפוליטית של מק"י, "לאור שיטות המאפיה של הפחדה בהן נוקטת משטרת בן-גביר להכשלת קיום מועצת חד"ש הארצית". לראשי חד"ש נמסר שהופעל לחץ על בעל האולם שבו המועצה אמורה להתקיים – כולל איום בסגירתו לחודש במידה ויאפשר את קיומה של ההתכנסות.

בתום הישיבה הוחלט "לדחות את צעדי ההפחדה הפשיסטית מצד ממשלת הימין. אנו מתעקשים להרים את קולנו נגד המלחמה והפשיזם – באומץ ובאחריות ונקיים את מועצת חד"ש במועד המתוכנן". עוד קראו חד"ש ומק"י, "לפעילים, לכל הכוחות הערבים והיהודים, יחד עם הכוחות הבינלאומיים האנטי-פשיסטים למחות נגד הרדיפה המקארתיסטית, להתנגד לדיכוי הקולות נגד המלחמה הנפשעת ונגד ביסוס משטר פשיסטי חשוך בישראל, תהליך בו החלה ממשלת הימין לפני פרוץ המלחמה בעזה. אותה המלחמה שהממשלה רואה בה כהזדמנות להאצת המתקפה על הדמוקרטיה המצומצמת מלכתחילה".

יצוין שביום ראשון שעבר שופט בית המשפט העליון דוד מינץ דחה את עתירת יו"ר ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל, מוחמד ברכה ועדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, נגד מדיניות המשטרה המונעת מחאות נגד המשך המלחמה בעזה ובעד הפסקת אש וחילופי שבויים.

יצוין שביום ראשון שעבר בית המשפט העליון דחה את עתירת יו"ר ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל, מוחמד ברכה ועדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, נגד מדיניות המשטרה המונעת מחאות נגד המשך המלחמה בעזה ובעד הפסקת אש וחילופי שבויים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125865