עדאלה לממשלה: להפסיק הגבלות על חופש ביטוי

 

המרכז המשפטי עדאלה דרש בסוף השבוע מהממשלה ליישם את המלצות ועדת גולדסטון בנושא חופש הביטוי. במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ושר המשפטים, יעקב נאמן, דרש עדאלה לא לפסוח על יישום המלצת ועדת גולדסטון בנושא היחס למפגינים ולמתנגדים למתקפה הצבאית הרצחנית על עזה.

המכתב, שנוסח על ידי עו"ד עביר בכר, מתייחס לפרקים בדו"ח גולדסטון הנוגעים ליחס ותגובת רשויות אכיפת החוק בישראל אל אזרחי ותושבי ישראל, במיוחד הערבים, שהתנגדו למתקפה הצבאית וקיימו אירועי מחאה במקומות שונים במדינה. בדוח הסופי המליצה הוועדה לממשלת ישראל להפסיק כל פעולה שמגבילה את חופש הביטוי של החברה האזרחית וכלל הציבור שהתנגד למדיניות הממשלה והצבא במהלך המבצע הצבאי.

הוועדה המליצה בפני ממשלת ישראל להפסיק כל סוגי הפעולות שנועדו להגביל את חופש הביטוי של החברה האזרחית וכלל הציבור שהתנגד למדיניות הממשלה והצבא במהלך המבצע הצבאי. כמו כן, קראה הוועדה לממשלה להקים ועדת חקירה עצמאית ופומבית שתפקידה לבחון האם יחס רשויות המשפט ואכיפת החוק כלפי מתנגדי המתקפה הצבאית, היה מפלה הן ביחס לאישומים שהוגשו כנגד מתנגדי המתקפה והן בנוגע לתקופות המעצר שהושתו עליהם.

עו"ד בכר אמר כי מהנתונים שהעביר עדאלה לוועדה ומנתונים נוספים קבעה ועדת גולדסטון כי "רשויות אכיפת החוק – המשטרה, הפרקליטות, השב"כ ובתי המשפט – נקטו נגד המפגינים יחס חמור ובלתי חוקי שחורג מכל אמת מידה סבירה והפכו את המעצר לשיטה קלה ומהירה לדיכוי מחאתם של המתנגדים למתקפה הצבאית".