סכסוך עבודה בטמפו; אחיות בתי הספר ישבתו נגד המשך הפרטת השירות

סכסוך עבודה הוכרז בחברת המשקאות טמפו, כך הודיעה היום (רביעי) ההסתדרות למנכ"ל ויו"ר טמפו, ז'ק בר. הסכסוך שיחול על כ-215 עובדי הייצור במפעל, הוכרז בעקבות מבוי סתום במו"מ על הסדרת תנאי שכרם של העובדים במסגרת הסכם קיבוצי חדש, לאחר שתוקף ההסכם הקודם פג בסוף 2015. טמפו היא אחת מחברות המשקאות הגדולות והוותיקות בישראל ומפעלה המרכזי נמצא בנתניה. היא מייצרת ומשווקת משקאות אלכוהוליים מוכרים כגון גולדסטאר, מכבי והיינקן, יינות ברקן, וודקה אבסולוט, שיבאס וג'יימסון וכן משקאות קלים כמו סיידר הגליל וג'אמפ; סן פלגרינו, פפסי, סבן אפ ומירינדה ומשקאות האנרגיה.

2016-07-20_213310

עוד נמסר מההסתדרות ש"במקביל לסחבת שנוקטת ההנהלה בהידברות עם נציגות העובדים, עילה נוספת לסכסוך נובעת מהחשש משינויים ארגוניים שבכוונת החברה לבצע, תוך פגיעה במעמדם ובביטחונם התעסוקתי של העובדים".

יו"ר הוועד, ישראל ששונוב, אמר "צר לי שההנהלה נוקטת בסחבת במהלך המו"מ. איננו מבקשים להרע את המצב ולפגוע בשגשוגו של המפעל, אלא רק שהעובדים יקבלו את התגמול המגיע להם. כולי תקווה שנוכל לשוב לדרך ההידברות והשותפות – לטובת כל הצדדים".

הסתדרות האחיות מתכוונת להשבית את שירות התלמיד בבתי הספר בתחילת שנת הלימודים הקרובה. אתמול הבהירו האחיות למשרד הבריאות כי אם הן תמשכנה לעבוד תחת חברות קבלן פרטיות ואם שירות הבריאות לתלמיד לא יוחזר במלואו לידי המדינה כבר השנה, כפי שסוכם בין משרד האוצר להסתדרות, הן במחאה ולא תגענה לעבותן. האחות הוותיקה נינה ריבייב מסרה כי מאז שהופרט מערך האחיות הן מועסקות בתנאים קשים: "פעם הייתי, ממש אחות של בית הספר זוכרת מה שמו של כל ילד, מה שלומו, באיזה תנאים הוא חיי בבית, האם מכירם אותו. היום, אני לא מדברת עם הילדים, אני מגיעה, דוקרת והולכת, או מודדת גובה משקל תיק תק ויוצאת לבית הספר הבאה".

משרד האוצר הפריט את מערך אחיות בתי הספר בשנת 2007 כדי "לייעל אותו ולחסוך בהוצאות כספי המדינ"ה. מאז ההפרטה, התפטרו יותר מ-400 אחיות, והיום נותרו רק 375 אחיות שנקרעות כל אחת בין 5,000 תלמידים מבתי הספר שונים. במטרה להחזיר את המצב לקדמותו, חתמו בשנה שעברה שר האוצר, משה כחלון, ויושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על הסכם לפיו האחיות תחזורנה לעבוד באחריות המדינה. את ההסכם התחייבו לממש עד סוף השנה הזו, אבל ממשרד הבריאות נמסר אתמול (שלישי) באופן רשמי כי הפעלת שירות האחיות יישאר במתכונתו הנוכחית.