סין תשקיע חצי טריליון דולר ב-30 אלף ק"מ של רכבות מהירות

סין שואפת לבנות מערכת תחבורה מקיפה בשנת 2020 שתהיה מהירה יותר, ירוקה יותר ובטוחה יותר, כדי לספק לציבור שירותים יעילים יותר. כך על פי ידיעה של רדיו סין בעקבות פרסום אתמול (חמישי) של מסמך רשמי. המסמך, שנושא את הכותרת "פיתוח התחבורה בסין", סקר את השינויים העצומים שעברה התחבורה הציבורית בעשורים האחרונים וקובע מטרות להתרחבות בשנים הקרובות. בשנת 2020 תגדיל סין את אורך מסילות הרכבת הפעילות הפועלות ל-30 אלף קילומטר, רכבות אלה יחברו יותר מ-80% מהערים הגדולות בסין.

2016-12-30_202433

במהלך העשורים האחרונים רשת התחבורה של סין עברה שינויים דרמטיים, במיוחד בתחום הרכבות. האורך כולל של מסילות הרכבת הפעילות הגיע ל-121 אלף ק"מ עד סוף שנת 2015, המקום השני בעולם, מתוכם 19 אלף ק"מ של מסילות רכבות מהירות, המקום הראשון בעולם. הממשל הסיני חשף אתמול תוכנית ענק לשדרוג מאסיבי של תשתית הרכבת המהירה במדינה עד שנת 2020. סין דיווחה כי תשקיע ברכבת המהירה סכום של 3.5 טריליון יואן שהם 503 מיליארד דולר. סין הכניסה לפעולה ביום רביעי את אחת מהרכבות המהירות ביותר בעולם המקשרת את האזור המזרחי המשגשג לאזור הדרוםמערבי הפחות מפותח של המדינה.

בשבוע הקרוב ייחנך הקו המהיר שנחאיקונמינג שאורכו 2,252 ק"מ חוצה חמישה מחוזות סיניות ג'הג'יאנג, ג'יאנגסי, הונאן, גויג'ואו ויונאן. קו זה מקצץ את זמן נסיעה משנחאי לקונמינג מ-35 שעות ל-11 שעות. הרכבת תיסע במהירות של 300-350 קמ"ש ותעבור דרך 6 מחוזות בדרכו: שנחאי, ג'ה ג'יאנג, ג'יאנגסי, הונאן, גוויג'ואו ויונאן. מחיר כרטיס ישיבה בין שתי הערים במחלקה שנייה יעלה 879 יואן (527 שקל) וכרטיס במחלקה הראשונה יעלה 1,475 יואן. ההשקעה בתשתיות אמורה לחזק את הצמיחה הסינית נתון שהראה ירידה בשנים האחרונות. התוכנית הממשלתית הסינית היא לחבר גם ערים עניות במערב במדינה למרות חוסר הכדאיות הכלכלית שבהפעלת קווי רכבת מהירים ליעדים אלה. הממשל מאמין כי חיבור ערים אלה לתשתיות חדשות יעודד צמיחה והתפתחות של עסקים חדשים, שיצליחו לאושש כלכלית גם אזורים עניים יותר.