נשיא קולומביה האריך את הפסקת האש; תנועת גרילה נוספת מצטרפת למו"מ

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס האריך הלילה (שישי) את הפסקת האש עם תנועת הגרילה הכוחות מזוינים המהפכנים של קולומביה (FARC) עד לסוף השנה, זאת תוך מאמציו להחיות את הסכם השלום שנדחה בידי רוב זעום של אזרחי ארצו במשאל עם מוקדם יותר החודש. על כך מסרה היום רשת הטלוויזיה "טלסור". הפסקת האש המקורית החלה באוגוסט אך בוטלה עם דחיית הסכם השלום. ההפסקה הוארכה לאחרונה עד 31 באוקטובר, וכעת מקווה סנטוס לערוך שיחות להצלת ההסכם לפני סיומה בסוף השנה.

2016-10-14_192514

דיוקנו של הכומר קמילו טורס, מייסד הצבא לשחרור לאומי והדגל של תנועת הגרילה, מתנוססים בכניסה לאוניברסיטה בקולומביה (צילום: טלסור)

"חשוב שזה יהיה ברור: זה לא אולטימאטום או דדליין", אמר סנטוס והביע תקווה שישיג הסכם חדש עד סוף השנה", הוא הוסיף ש"חיי חיילים ולוחמי גרילה תלויים בכך שהלחימה לא תתחדש. הזמן עובד נגד השלום והחיים". עוד נמסר כי בימים האחרונים החלו המגעים כדי לצרף תנועת גרילה נוספת, הצבא לשחרור לאומי ((ELN לסבב הנוסף של שיחות שיתקיים בהוואנה, בירת קובה. אנשי התנועה שחררו בימים האחרונים כמה בני ערובה והכריזו באופן חדצדדי על הפסקת אש. עתה, נותר רק לצרף למו"מ את תנועת הגרילה הקטנה יותר, הצבא העממי לשחרור ((EPL, שטרם פרסמה האם היא מתכוונת ללכת בעקבות שתי תנועות הגרילה הוותיקות והגדולות.