נמשכת מחאת בוחני הנהיגה: עובדי משרדי הבריאות והחקלאות מצטרפים

נמשכת מחאת בוחני הנהיגה והצעדים הארגוניים בשירות המדינה צפויים להתרחב, כך הוחלט על ידי מטה המאבק של הסתדרות עובדי המדינה, אחרי שאתמול (ראשון) שבתו יחידת שע"מ והופסקה באופן מלא גביית המיסים, כמו גם גביית הקנסות והאגרות במדינת ישראל

בהתאם להחלטת מטה המאבק, החל מהבוקר הצטרפו לעיצומים עובדי לשכות הבריאות, משרד הבריאות ועובדי המעבדות. ביחידות המשרד לא הייתה קבלת קהל ולא ניתן מענה טלפוני. כמו כן, מעברי הגבול היו סגורים לייבוא ולייצוא של מוצרי מזון ולא הייתה אפשרות להכניס ולשחרר סחורות בנמלי הים והאוויר.

2016-04-04_183830

על מנת להקל בנושאים דחופים ובסוגיות שקשורות להצלת חיים, ארגון העובדים החליט שחלק מהשירותים החיוניים יינתנו כסדרם גם במהלך השביתה, בהם: טיפול במכשירי שיקום וניידות לנכים, ועדות רפואיות וערר שהוזמנו מבעוד מועד, תחנות טיפת חלב, חיסונים לחו"ל, הנפקת רישיונות קבורה, המכון לבטיחות בדרכים, ואישור תרופות מצילות חיים במחלקת הרוקחות. בנוסף, הוחלט שלא להרחיב בשלב זה את השביתה למשרד הרווחה.

כמו כן מתוכננים צעדים ארגוניים במשרד החקלאות (על סכסוך עבודה שהוכרז במשרד ר' ידיעה באתר). במסגרת העיצומים, תושבת הפעילות של המחוזות, כמו גם של היחידות הבאות: המכון הוולקני, יחידת הפיצו"ח שאחראית על חקירות ואכיפה, המכון הווטרינרי והשירותים להגנת הצומח. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני.

יצוין שמאתמול, עובדי הביטוח הלאומי הפסיקו עד להודעה חדשה את קבלת הקהל בכל הסניפים ברחבי הארץ, במחאה על החלטת המשטרה להוציא את השוטרים שאבטחו אותם עד כה. יושב ראש הוועד הארצי של עובדי הסניפים בביטוח לאומי, ירון צרפתי, אומר כי "לא מדובר בסכסוך עבודה או בדרישה כלכלית כלשהי, אלא בדאגה לשלומם וביטחונם האישי של העובדים והאזרחים שמגיעים לקבל שירות במוסד". בנוסף, שביתת בוחני הנהיגה נכנסה אתמול לשבוע השלישי, יחד עם שביתה במשרדי הרישוי. עובדי משרד התחבורה פתחו בצעדים ארגוניים בעקבות הוצאתו לפועל של המכרז להפרטה של מערך הטסטים והעברת הבוחנים להעסקה קבלנית.