נכבה 2023: חכ"ים מהקולוקציה והאופוזיציה מציעים טרנספר של פלסטינים מעזה

חברי ועדת חוץ וביטחון, דני דנון (הליכוד) ורם בן ברק (יש עתיד), פרסמו היום (שלישי) מאמר משותף בעיתון החוגים הפיננסים של ארה"ב, "וול סטריט ג'ורנל", שקורא למדינות העולם לקלוט פליטים מעזה. "אנחנו בסך הכל צריכים שמדינות העולם יחלקו את האחריות של אירוח תושב עזה. גם אם מדינות יקלטו עשרת אלפים פליטים כל אחת זה יסייע להקל על המשבר". נכתב במאמר.

השניים כתבו כי "גם מספר התחלתי קטן יחסית, של 10,000 עזתים לכל מדינה קולטת – יביא להקלה עצומה בסבלה של האוכלוסייה וישפר את המצב בעזה. ישנן 193 מדינות בעולם, רובן, לפחות לפי הצבעותיהן באו"ם, תומכות תמיכה חסרת פשרות בפלסטינים, כך שניתן להניח שלא יתנגדו לסייע לאותם פלסטינים". כצפוי, שר האוצר ושר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) בירך על הצעת השניים, וכתב כי "זה הפתרון ההומניטרי הנכון לתושבי עזה ולאזור כולו לאחר 75 שנות פליטות, עוני ומסכנות". סמוטריץ' הדגיש כי "אין לתא שטח קטן כמו רצועת עזה, ללא משאבי טבע ומקורות פרנסה עצמיים, שום סיכוי להתקיים עצמאית, כלכלית ומדינית".

המאמר של דנון ובן ברק פורסם לאחר ששר החקלאות אבי דיכטר (הליכוד) אמר במוצ"ש לחדשות 12 "אנחנו עכשיו מגלגלים בעצם את נכבת עזה. כשנשאל האם אכן מדובר ב"נכבת עזה", ענה דיכטר, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני: "נכבת עזה 2023. ככה זה ייגמר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125301/