ניצחון נוסף לעובדי הנמלים: ההפרטה החלקית תדחה

 

לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול במשרד התחבורה סוכם כי קידום תכנית ההפרטה החלקית של הנמלים בישראל (הקרוי "מודל הלנד-לורד") יקודם באמצעות חקיקה רגילה בלבד, וזאת כפי שסוכם בבית הדין הארצי לעבודה. בפגישה שנערכה אתמול במשרד התחבורה בה השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מנהל רשות הספנות והנמלים, אריה רונה, מנכ"ל חנ"י, שלמה ברימן, מנהל נמל אשדוד, כוכבי אזרן ונציגי הוועדים מנמלי אשדוד וחיפה דנו המשתתפים בקידום מודל הלנד-לורד בנמלי ישראל.
 
בתום דיון סוער סוכם כי קידום מודל הלנד-לורד יוקפא, וקידומו העתידי יקודם באמצעות חקיקה בלבד, וזאת כפי שסוכם בבית הדין הארצי לעבודה. הצדדים אמורים לצאת בקרוב בהודעה מוסכמת על מנת שהדבר יובא לאישור בית הדין לעבודה.
 
לדברי אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, שהשתתף בישיבה אמש, אופי הדיון בישיבה היה קשה ונאמרו במהלכו דברים קשים על אובדן אמון העובדים במערכת וניסיונות לקדם את נושא הלנד-לורד מאחורי גבם של העובדים. לדברי אדרי, "על אף ההסכמות שהושגו כי נושא הלנד-לורד יקודם רק בחקיקה, גילינו כי הופסקה העסקתם של מנהל הנמלים דרך רספ"ן ועומדים להעבירם להעסקה בחנ"י – שזה בדיוק מה שמודל הלנד-לורד מציע ומה שאנחנו הצלחנו למנוע באמצעות בית הדין. מנסים לפעול מולנו בשיטת הסלמי: פירקו את מודל הלנד-לורד לחלקים ומקדמים את אותם חלקים באמצעות כותרת של 'שינוי מבנה ארגוני בחנ"י'".
 
לדברי אדרי, לאחר חילופי דברים הוסכם כי תיעצר העברת מנהלי הנמלים לחנ"י ותימשך העסקתם כבעבר על ידי  רספ"ן. בנוסף, סוכם כי חנ"י לא תקדם אף נושא בתחום הלנד-לורד. יצויין שבהצעת חוק ההסדרים שטרם אושרה שנלווה אל הצעת התקציב לשנת 2009, נכלל מודל הלנד-לורד כאחד מסעיפיו. עתה צפוי שסעיף זה ימחק לקראת הדיון שיתקיים בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים עם כינון הממשלה החדשה – לאחר הבחירות.