ניצחון לעובדי הדפוס בידיעות אחרונות מול ההנהלה

 

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, השופט מיכאל שפיצר, קיבל השבוע את תביעת ועד עובדי ידיעות אחרונות נגד העיתון ודחה 49 תביעות אישיות שהגיש העיתון נגד עובדי הדפוס. התביעות עסקו בזכויות של עובדים אשר חל עליהם הסכם קיבוצי משנת 2000.

בפסק הדין קיבל השופט את טענות ההסתדרות בשם הוועד, וקבע לגבי עובדים אלה כי העיתון חייב להעסיקם עד גיל הפרישה החוקי (67) ולא כטענת העיתון עד גיל 65 כפי שנכתב בהסכם.
 
מדובר בהסכם שנחתם בשנת 2000, לפני תיקונו של חוק גיל פרישה שדחה את גיל הפרישה החוקי לגיל 67. בית הדין קבע כי "כוונתם הברורה והחד משמעית של הצדדים עת כתבו בהסכם 2000 ’עד הגיעו לגיל 65’ הייתה לגיל פרישה, ודחיית גיל הפרישה בשנתיים נוספות רק מחזקת את המסקנה כי יש להותיר את מטריית ’העובדים המובטחים’ פרושה מעל ראשיהם".

כמו כן, קבע בית הדין כי במסגרת מעמד ’עובד מובטח’, לא יוכללו 49 העובדים ברשימות מועמדים לפיטורים ואלה יזכו להכנסה מובטחת מינימלית. במסגרת סעיף זה, העיתון חייב לשבץ את העובדים ל-100 שעות עבודה נוספות מדי חודש, או לשלם להם תמורת שעות אלה במידה שלא שיבץ אותם בפועל.
 
את העובדים ייצגו עוה"ד אשר חלד, נעמה בביש והילה חלד ממשרד עו"ד אשר חלד ושות’. עו"ד חלד: "מדובר בפסק דין עקרוני אשר מכיר בעובדים כבעלי ערך וכבני אדם, וקובע כי לא ניתן להשליכם לאחר שעבדו שנים רבות בנאמנות עבור מעסיקם רק בשל הגיעם לגיל 65".