מתנחלים בבקעת הירדן מאיימים להפעיל אלימות כלפי פעילי תעאיוש

מתנחלים בבקעת הירדן מאיימים להפעיל אלימות כלפי פעילי תעאיוש. במכתב שנשלח השבוע על ידי דויד אלחייני, ראש המועצה האזורית של ההתנחלויות בבקעת הירדן, לשר הביטחון אביגדור ליברמן נאמר "מתיישבי בקעת הירדן נהגו באחריות ובאיפוק לנוכח הבריונות והאלימות של חברי ארגון תעאיוש ובפעם הבאה לא נשב בצד, נגן על חיילות וחיילי צה"ל". עוד כתב אלחייני לליברמן "אני קורא לך לנקוט ביד קשה, להוציא לחבורת האנרכיסטים צו הרחקה מאזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן לצמיתות, ולשקול את האפשרות להוציא את הארגון מחוץ לחוק".  

2016-11-24_184926

פלסטינים ופעילי שלום ישראלים מקימים אוהל מחאה בשבוע שעבר (צילום: תעאיוש)

קצפו של מנהיג המתנחלים יצא בעקבות פינוי בשבוע שעבר של פלסטינים ופעילי שלום ישראלים ממאהל מחאה שהקימו בקרבת מאחז בלתי חוקי שהקימו מתנחלים בבקעת הירדן. המתנחלים, שהשתקעו במקום לפני שבועות, שוהים על אותו השטח במשך שבועות — והם לא פונו. בצבא טענו כי הפלסטינים הפעילים הישראלים פונו מהאזור כי הפגינו באופן בלתי חוקי, אבל בביקור כתב "הארץ" במקום הצטיירה תמונה שונה. לפני כשלושה חודשים הקימו כמה ישראלים מאחז על גבעה סמוך להתנחלות סלעית בבקעת הירדן הכולל מבנה לצורך שינה, מאהל שמהווה מעין סלון ודיר שבו מוחזקות חיות משק בודדות. במאחז שוהים כעשרה מתנחלים, ועל פי עדותם אין להם כל אישור והמבנים נבנו בניגוד לדין.

ביום חמישי שעבר, במחאה על הקמת המאחז הקימו פלסטינים אוהל משלהם, במרחק מטרים ספורים מהישראלי. זמן קצר לאחר מכן באו למקום שוטרים ודרשו מהם להתפנות. בחלוף כמה שעות מהקמת המאהל הפלסטיני, ולאחר שסירבו להתפנות, ירו כוחות צה"ל אל עבר הפלסטינים רימוני גז והלם. כתוצאה מכך, התפזר המאהל. במקום לא היתה כל התפרעות בעת הפיזור. לעומת זאת, המתנחלים ששהו במקום לא פוזרו. לשאלה מדוע הפלסטינים פונו והמתנחלים נותרו, אמרו בצבא כי הפלסטינים הפגינו באופן בלתי חוקי. בפועל, בביקור כתב "הארץ" במקום בזמן הפינוי לא נראתה כל הפגנה, והפלסטינים ופעילי שלום הישראלים פוזרו בזמן שאכלו צהריים באוהל שהקימו. לאחר מכן נעצרו שני פעילים, אחד מהם (פעיל חד"ש מתלאביב) הוכה על ידי סגן אלוף בתוך רכב צבאי ועקב פציעתו הוא אושפז בבית חולים ביילינסון בפתחתקווה.

תיעוד פינוי הפלסטינים ופעילי שלום הישראלים על ידי צה"ל:

https://www.youtube.com/watch?list=PLVXF3dKuhQhkGWWJ_flAb7m1DlDbZFXLW&v=d_ImxFwqXPk