מתמחים בפסיכולוגיה הפגינו; נאבקים למען הזכות לטיפול איכותי ונגיש

מאות מתמחים בפסיכולוגיה הפגינו אתמול (רביעי) מול משרד הבריאות בתלאביב. הם דרשו לעצור את "הפגיעה האנושה בהכשרה ובהתמחות בפסיכולוגיה". המפגינים מסרו כי "בשנתיים האחרונות אנחנו נאבקים על זכותו של הציבור לקבל פסיכותרפיה איכותית ונגישה במגזר הציבורי".

הפגנת המתמחים בפסיכולוגיה, אתמול, בתלאביב (צילום: בנפשנו)

כמו כן, "מבין כל הכשלים עליהם אנו מדווחים, הרס ההכשרה הוא מבין המסוכנים ביותר לשירות הציבורי בבריאות הנפש. מטפלים שעברו הכשרה מעמיקה, ארוכה ומקצועית בפסיכותרפיה מהווים את הלב של מערך בריאות הנפש".

2016-05-26_200048

יצוין שבשבוע הבא, ב-1 ביוני, עומד לצאת אל הפועל מתווה מימון המלגות החדש להתמחות בפסיכולוגיה. "המתווה מהווה חץ אכזרי ללב המערך הכשרת המתמחים בפסיכולוגיה. לפי הפקידים במשרד הבריאות, אותו כסף אמור להספיק לפי שלושה מתמחים. איך יקרה הנס הזה? בקלות: משרד הבריאות יממן שליש משכרו של המתמחה, והמעסיק הנחמד והנדיב לרוב מרפאה ממשלתית ואו קופת חולים יממנו את היתר. אך מה לעשות, לצד הפנטזיות מתקיימת לה המציאות. ובמציאות, כל קופות החולים הודיעו שלא יחזיקו מתמחים תחת המתווה החדש. לפי הדיווחים, קופ"ח כללית חדלה מלראיין מועמדים להתמחות. במקומות בהם בכל זאת יועסקו מתמחים, המתווה החדש למעשה מתמרץ את המעסיק לקמץ בהכשרה ולהעמיס עוד ועוד מגעים ישירים עם מטופלים, ללא שום התייחסות למורכבות המקצועית של העבודה הטיפולית", נמסר.

לדברי המתמחים, קיצוץ זה "מקומם במיוחד לאור הנסיגה של משרד הבריאות 'מהתחייבות מפורשת' בפני הכנסת להוספה של 5 מליון שקל, מדי שנה, לתקצוב הכשרת אנשי המקצוע. המתווה הגרוע הזה לא לוקח בחשבון סטנדרטים מקצועיים מינימאליים אשר יאפשרו התמחות מקצועית ומעמיקה, לצד הענקת טיפול איכותי ואחראי למטופלים הזקוקים לכך. ואסור לשכוח לצידו של כל מתמחה שלא מקבל הכשרה ראויה ניצבים אלפי מטופלים בהווה ובעתיד שלא יקבלו טיפול ראוי".