משטרת איטליה עשתה שימוש בכנופיות פאשיסטיות כדי לדכא מחאת סטודנטים ברומא

 

משטרת איטליה עשתה אתמול (יום ד') שימוש בכנופיות פאשיסטיות כדי לדכא ולפזר הפגנות סטודנטים המוניות במרכז רומא. על כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומינטה".
כך הפכה כיכר "פיאצה נאבונה", הכיכר השלווה שבמרכז ההיסטורי של הבירה האיטלקית לזירת עימותים בין סטודנטים שהפגינו נגד הרפורמה והקיצוצים במערכת החינוך, ליריביהם הפוליטיים הפאשיסטים והשוטרים. כתב עיתון רב התפוצה האיטלקי "לה רפובליקה", קורסיו מלטזה, פרסם הבוקר בעיתונו עדות מההתקפה הפאשיסטית: "לא הייתי מאמין אילו היו מספרים לי את מה שראיתי אתמול ברחובות רומא. קבוצה של ניאו-נאצים ופאשיסטים חמושים באלות הגיעו אל מקום ההפגנה והחלו להכות את הסטודנטים תוך קריאות 'דוצ'ה', 'דוצ'ה'. המשטרה עמדה מן הצד ונתן דרור לתוקפים להכות שוב ושוב בסטודנטים. היא החליטה להתערב רק כאשר הסטודנטים הצליחו להדוף את התוקפים. והתערבות המשטרה נעשתה דווקא כדי להכות שוב את המוכים ולא כדי לעצור את המכים".

מאות אלפי סטודנטים ברחבי איטליה יצאו לרחובות, מחו בכיכרות וחסמו כבישים ופסי רכבת במחאה על רפורמה הניאו-ליברלית המקיפה במערכת החינוך שאושרה בסנאט. עדי ראייה סיפרו כי הפגנת הסטודנטים ברומא הייתה שלווה עד שקבוצה של ימנים קיצונים חמושים באלות ושרשראות הגיעה למקום והחלה להתעמת עמם. שולחנות וכיסאות מבתי הקפה בכיכר הושלכו לאוויר וגרמו לבהלה בקרב תיירים, שחיפשו מקלט בשעה שכוח משטרה לפיזור הפגנות עמדה מהצד והתערבה רק כאשר הסטודנטים הצליחו להתגבר על המתקפה הפאשיסטית. המשטרה מסרה כי 15 סטודנטים נעצרו, ושלושה סטודנטים ושוטר נפצעו. אף אחד מתוקפי הכנופיות הפאשיסטיות נעצר. כאמור, המחאה פרצה היום לאחר שהסנאט אישר חוק לרפורמה ניאו-ליברלית בחינוך שיזמה ממשלת הימין בראשות סילביו ברלוסקוני. אופוזיציית המרכז-שמאל הבטיחה להיאבק ברפורמה ולהביא לביטולה במשאל עם.