מק"י וחד"ש: פשעי ממשלת הימין מובילים למלחמה אזורית שחייבים לעצור

גם בימים קשים כאלה – אנו חוזרים ומשמיעים גינוי חד משמעי לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע, וקוראים להוצאתם ממעגלי הדמים. אנו שולחים תנחומים לכל משפחות קורבנות הכיבוש, ערבים ויהודים כאחד", נאמר בהודעה משותפת שפרסמו אמש (מוצ"ש) המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש).

מק"י וחד"ש הטילו על ממשלת הימין "את מלוא האחריות להסלמה החריפה והמסוכנת שגבתה בשעות האחרונות, חיי אזרחים רבים חפים מפשע. בסופו של שבוע מטלטל שבו המתנחלים השתוללו ברחבי השטחים הכבושים בחסות ממשלתם, חיללו את מסגד אל-אקסא וביצעו פוגרום נוסף בחווארה, התעוררנו הבוקר להסלמה חמורה ביותר, המסכנת את האזור כולו במלחמה אזורית ומסוכנת – שאותה ממשלת הימין מזינה כבר מיומה הראשון".

"האירועים של היום מראים לאיזה כיוון מסוכן ממשלת נתניהו ונערי הגבעות מובילה את האזור כולו, ומדגישים שוב שאין שום דרך לנהל את הסכסוך או להכריע אותו צבאית – ישנו פתרון אחד ויחיד: לחתור לסיום הכיבוש ולהכיר בדרישות ובזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני. סיום הכיבוש וכינון שלום צודק הם אינטרס מובהק ומשותף של שני העמים בארץ הזו", הדגישו.

מק"י וחד"ש מביעות חשש עמוק מניצול ההתפתחויות האחרונות ע"י ממשלת נתניהו "לביצוע התקפה נקמנית על רצועת עזה וקוראות לקהילה הבינלאומית ולמדינות האזור להתערב לאלתר כדי להשתיק את תופי המלחמה וליזום מהלכים שיובילו לקידום פתרון מדיני".

מק"י וחד"ש מזהירות מפעילויות נקם נגד האזרחים הערבים בישראל, ובעיקר תושבי הערים המעורבות והכפרים הלא מוכרים בנגב – "שכבר שילמו מחיר יקר בשל הפקרת חייהם ע"י המדינה והמחסור בתשתיות ביישובים. במציאות זו, חובתם של הכוחות השפויים בישראל, ערבים ויהודים כאחד, להשמיע קול חד וברור נגד כל ניסיון להסית נגד אוכלוסיות שלמות או לקיחת החוק לידיים, ולקדם פעילות משותפת, המסמנת את השאיפה לחיים נורמטיביים ללא כיבוש, אפליה ועליונות – חיים של שלום, שוויון ודמוקרטיה אמיתי ולכולם".

גם תנועת "יש גבול" פרסמה הודעה בכותרת "אין פתרון צבאי – לא למלחמה, לא לאלימות". "כעת יותר מתמיד, חשוב לנו ביש גבול לזכור ולהזכיר: אין פתרון צבאי למעגל האיבה. רק סיום הכיבוש, עצמאות פלסטינית והסכם קבע מדיני יבטיחו עתיד של שלום ובטחון. דווקא עכשיו, במיוחד כשהתותחים רועמים: אסור להיגרר למלחמה כוללת או להשתלטות מחודשת על הרצועה. הגיע הזמן לסיים עם הכיבוש, לחתור להסדר מלא ולצאת מהשטחים", הוסיפו.

תנועת "מסתכלים לכיבוש בעיניים" סבורה ש"ממשלת ישראל הכהניסטית רצתה מלחמה, שלחה את כוחותיה לשטח, מליציות מתנחלים שנתמכים על ידי כוחות הבטחון. שלחה אותם להבעיר את השטח הכבוש, לבצע פוגרומים, להיכנס בחוצפתם לשטחי איי ו-בי לצורך הפגנת אדנות והשפלת התושבים. כוחות הבטחון נכנסו ברגל גסה להר הבית ואפשרו לכהניסטים הפורעים להפר כל הסכמה ולעורר את השד הדתי".

"עכשיו אזרחי ישראל, ותושבי הדרום במיוחד, משלמים את המחיר. ממשלת ישראל שאפה להחניק את המחאה בדרך לסיפוח הגדה, והגשימה את שאיפתה. חובה להפיל את ממשלת המתנחלים המשיחית! חובה להסתכל לכיבוש בעיניים ולפעול לסיומו", הדגישו.

רשת מסרבות סבורה "היום יותר מתמיד חשוב להזכיר שזה לא היה חייב לקרות. אי אפשר לפרק את הקשר בין המלחמה הזו לבין ממשלה שבמהלך החודשים האחרונים עשתה הכל כדי להבעיר את השטח ולהעמיק את הכיבוש כמה שיותר. רק אתמול מתנחלים שוב פרעו בחווארה, הפעם בהובלת ח"כ צבי סוכות, זרקו אבנים על בניינים ורצחו צעיר פלסטיני בשם לביב דמיידי. הכל בליווי צה״ל, הכל תחת הפנטזיה של 'משילות'".

"ה'משילות' של בן גביר, סמוטריץ', סוכות וחבריהם היא פוגרומים בגדה. כולה עליונות יהודית. אין לה שום קשר לביטחון (שהיה הקמפיין של בן גביר), ולחיי אדם. עבור 'המשילות' הממשלה הזו מפקירה את אזרחיה – בעיקר את תושבי הפריפריה אותם הבטיחה לקדם – ורוצחת פלסטינים בעוד מבצע ועוד ליווי בגדה שוב ושוב.  לכולנו מגיע טוב יותר. לאף אחת ואחד מאיתנו לא מגיע חמושים מסתובבים ברחובות או רקטות. תזכרו את זה כשצה"ל יפציץ את עזה וכשכהניסטים יעשו לינצ׳ים בערים מעורבות. חיים לא אמורים להיראות ככה", נמסר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124439