מנהיג עובדים אמריקאי ומראשי המפלגה הקומוניסטית: היום לפני מאה ושבע עשר שנים נולד גיל גרין בשיקגו

גיל גרין מנהיג עובדים אמריקאי נולד היום לפני מאה ושבע עשר שנים בשיקגו בארה"ב בשם גילברט גרין להורים מהגרים יהודים קשי יום מרוסיה, שני הוריו עבדו בתעשיית הטקסטיל, אביו מת כשגרין היה בן 10 ואמו נאלצה לכלכל את משפחתה לבדה.

כשהיה נער הצטרף לליגת העובדים הצעירים, תנועת הנוער של המפלגה הקומוניסטית האמריקאית וב-1924 כאשר סיים את לימודיו בתיכון החל לעבוד במשרה מלאה עבור המפלגה ושלוש שנים מאוחר יותר היה מזכיר תנועת הנוער בשיקגו.

גרין ערך את עיתון תנועת הנוער "העובד הצעיר" וב-1931 התמנה למזכ"ל התנועה הארצי. באותה שנה נערכה הפגנה גדולה בעיר ניו יורק לזכרו של המנהיג הקומוניסטי קרל ליבקנכט, את ההפגנה ארגן וויליאם אלברטסון מזכיר הנוער האנטי מלחמתי וגרין מזכ"ל הנוער הקומוניסטי וויליאם ויינסטון חבר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית השתתפו בהפגנה.

ב-1936 גרין השתתף בקונגרס הנוער הקומוניסטי בז'נבה והיה ציר באינטרנציונל הנוער הקומוניסטי שהתאחד נגד הפשיזם הספרדי. לקראת סוף העשור, גרין עזב את תפקידו כמזכ"ל הנוער, צורף לוועד המרכזי של המפלגה והיה למארגן עובדים בעיר ניו יורק ושיקגו לסירוגין.

ב-1948 תחת דיכוי מסיבי עם הכניסה לתקופה המקרתיסטית, גרין ו-11 בכירים במפלגה הקומוניסטית הועמדו למשפט בעוון בגידה, גרין נמלט והסתתר עד שנעצר ב-1956 ושוחרר כעבור חמש שנים ב-1961. כאשר שוחרר שב לשורות המפלגה והיה מזכ"ל המפלגה בניו יורק, גרין השתתף באופן פעיל בפעילות נגד המלחמה בויאטנם וביקר את הפלישה הסובייטית לדיכוי המרד בצ'כוסלובקיה ב-1968.

עם קריסת בריה"מ ב-1991 גרין עזב את המפלגה והיה ממקימי הוועד למען דמוקרטיה וסוציאליזם. מת בגיל 90 בבית אבות באן הרבור במישיגן, כתביו נשמרו בספריית אוני' ניו יורק ובמוזיאון ההיסטוריה בשיקגו.