ממשלת תאילנד ירדה למחתרת בעקבות ההפגנות ההמוניות – מפגינים חסמו את שדה התעופה

 

ממשלת תאילנד הודיעה הבוקר (יום ג') כי היא מסרבת לגלות היכן היא מתכנסת, מחשש להפגנות של מתנגדי השלטון. לפני יומיים התאספו מפגינים רבים המתנגדים לממשל בתאילנד סביב בניין הפרלמנט וחסמו את הכניסה. בשעות הערב הגיעו אלפים אל שדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק שהודיע על ביטול כל הטיסות היוצאות. זאת, לאחר שמפגינים פרצו לנמל התעופה. המפגינים קוראים להדחת הממשלה בתאילנד כי היא נגועה בשחיתות. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
 
בשעות הצהריים אלפי ממתנגדי הממשלה והדורשים את התפטרותה, צבאו על משרדי הצבא בבירה בנגקוק ועל פי מקורות צבאיים "פתחו באש לעבר תומכי המשטר וכתוצאה מהירי נפצעו 11 בני אדם". לאחר מכן המפגינים חסמו גם כביש ראשי המוביל לשדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק. תנועת המטוסים בשדה התעופה הופסקה עקב ההפגנות, כך דיווחה רשות שדות התעופה. 13 מיליון תיירים מבקרים בתאילנד מדי שנה ועוברים בשערי שדה התעופה. כמו כן צרו המפגינים על שדה התעופה הישן בבנגקוק, ממנו מנהלים עתה השרים את המדינה מאז שחברי "החזית העממית למען דמוקרטיה" השתלטו על בניין הממשלה באוגוסט.

אלפי מפגינים בתאילנד מקיימים היום זה היום השני צעדת מחאה בבנגקוק, במה שמכונה "הקרב האחרון" במערכה בת חצי השנה שמטרתה הפלת הממשלה. המפגינים עזבו אתמול את בניין הממשלה – עליו השתלטו בחודש אוגוסט האחרון – והחלו לצעוד אל עבר בניין הפרלמנט הסמוך לשם. המפגינים הקיפו את הפרלמנט והצליחו לחסום את שלוש הכניסות לבניין. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי לפי הערכת המשטרה, מדובר ב-18 אלף מפגינים.

לפני כחודשיים נערכו באותו מקום בדיוק התנגשויות בין כוחות משטרה ובין המפגינים. שני מפגינים נהרגו באירועים אלו, ולמעלה מ-500 נפצעו. בשבוע שעבר נהרג מפגין ונפצעו 23 מפגינים מרימון שהושלך לעברם. המחאה נגד ממשלת תאילנד החלה בחודש מאי האחרון, והיא מאורגנת על ידי "החזית העממית למען דמוקרטיה" (PAD).