מזה שנה המשק האמריקאי במיתון

 

המשק האמריקאי ננכס למיתון בדצמבר 2007. כך קבע צוות של הלשכה הלאומית האמריקנית למחקר כלכלי (NBER). על כך מוסרת הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
 
מה-NBER – ארגון מחקר כלכלי הפועל ללא מטרות רווח – נמסר כי צוות של כלכלנים אקדמאים החוקרים מחזורי עסקים בחנו את הנושא, והחליטו כי המיתון החל כבר בדצמבר 2007. כלכלנים רבים מאמינים כי מגמת ההאטה הכלכלית תמשך עד לאמצע 2009, ותהיה החמורה ביותר מאז המיתון בשנים 1982-1981.
 
מיתון נמדד על פי צמיחה שלילית בשני רבעונים רצופים לפחות, אך הכלים בהם עשו שימוש צוות ה-NBER נחשבים לרחבים ומדויקים יותר. התמ"ג אכן ירד ב-0.2% ברבעון האחרון של 2007, אך עלה ב-0.9% ו-2.8% ברבעונים שלאחר מכן, וירד ברבעון השלישי ב-0.5%. יחד עם זאת, האבטלה החלה לגדול בינואר 2008.
 
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר בראיון לרשת ABC, כי הוא מצר על כך שהמשבר הגלובלי עלה לאזרחי ארה"ב במשרות ובחסכונות פנסיוניים מכווצים. "אני מצטער שזה קורה, כמובן", אמר בוש, והוסיף: "ברור שאיני מחבב את הרעיון של אנשים המאבדים את מקום עבודתם, או שנאלצים לדאוג לפנסיה שלהם. מצד שני – העם האמריקאי מבין שאנחנו נשמור על המערכת".