מועמד השמאל ולוחם גרילה לשעבר ניצח בבחירות שנערכו באורוגואי

כצפוי, מועמד "החזית הרחבה" בה פועלות המפלגות הסוציאליסטית והקומוניסטית, חוסה "פפה" מוחיקה, ניצח אתמול (א') את מועמד הימין, ויהיה הנשיא אורוגואי הבא, החל מחודש מרס 2010. כך על פי מניין 75% מקולות הבוחרים. מוחיקה, בן 74, יחליף את חברו למפלגה, טבארה ואסקס, לאחר כהונה של חמש שנים בתפקיד. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

על פי תוצאות הבחירות, זכה מוחיקה ביותר מ-52% הקולות וניצח בסיבוב השני של ההצבעה. זאת, לאחר שכמעט זכה ברוב הדרוש כבר בסיבוב הראשון – לפני כחודש. יריבו, מועמד הימין לואיס לקאז'ה, זכה בכ-46% מהקולות, והודה בהפסדו. התוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם הערב.

בנאום הניצחון שנשא מוחיקה בפני מאות אלפי חוגגים בבירה מונטבידאו הוא הושיט יד לאופוזיציה וקרא לאחדות לאומית. "עלינו לזכור שהצד השני עצוב. מדובר בבני עמנו ובאחינו בדם, ולכן אין מנצחים ואין מנוצחים בבחירות האלה!", הכריז מוחיקה. נצחונו של מוחיקה יעניק לקואליציית השמאל עוד חמש שנים בשלטון. אשתו של מוחיקה, הסנאטורית לוסיה טופולנסקי תהיה ליו"ר הסנאט.

מוחיקה היה מראשי ארגון המורדים "הטופאמארוס", שהחל משנות ה-60 במאבק מזוין נגד השלטון הקפיטליסטי והאליטות באורוגוואי, ובילה 14 שנים בכלא בשל כך. חלק נכבד מתקופה זו הוא עונה ושהה בבידוד. רק עם נפילת הדיקטטורה ב-85', הוא שוחרר ויחד עם חבריו התחייב להשתמש בכלים דמוקרטיים ולזנוח את דרך האלימות. הניצחון של מוחיקה מסמל את בואו של עשור של שליטת חזית השמאל באורוגוואי, אחרי ש-150 שנות רוטציה בשלטון בין המפלגה השמרנית "הלבנה" והמפלגה הליברלית "הקולודרו". עשור ששינה את פני הפוליטיקה במדינה הלטינו-אמריקאית.