מהדקות קשרים כלכליים: סין והודו חתמו על הסכמים בהיקף 22 מיליארד דולר

סין והודו חתמו על הסכמים כלכליים בהיקף 22 מיליארד דולר. ההסכמים נוגעים לשיתופי פעולה בתחום האנרגיה המתחדשת, נמלי ים, מימון ופארקים תעשייתיים – כך אמר היום (שבת) דובר בשגרירות ההודית בסין לכתב סוכנות הידיעות הסינית. ההצהרה ניתנה בתום ביקור בן שלושה ימים של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בסין, שבו ביקש לחזק את הקשרים הכלכליים ולשכך את המתחים הקיימים סביב המחלוקת על הגבולות בין שתי המדינות.

2015-05-16_192139

לפי רדיו סין הבינלאומי, מודי נחת ביום חמישי האחרון בשדה התעופה בעיר סיאן, בירת מחוז שאאנסי, שם התקבל בטקס סיני מסורתי. מודי ביקר במקדש בודהיסטי בעיר, בו הנזיר סואן-דזאנג על פי האגדה תרגם כתבים עתיקים מסנסקריט לסינית. במקביל, אל ביקורו בעיר התלווה נשיא סין, סי ג'ינפינג. יש לציין, כי נדיר מאוד שנשיא סין יתלווה אל מנהיג זר בביקורו במדינה מחוץ לבייג'ין.

ביקורו של מודי במדינה נערך לאחר שנשיא סין ביקר בספטמבר האחרון בהודו. במהלך ביקור זה הדגישו שני המנהיגים את חשיבות שיתוף הפעולה בין הצדדים בתחומי הכלכלה. כך למשל, נדונו הקמתם של פארקים תעשייתיים וכן גיוס הון להקמת מסילות רכבת. נשיא סין קרא לשתי המדינות לחזק את שיתוף הפעולה ביניהן בתחומים שונים, ובתוך כך בכל הקשור ל"בנק האסיאתי להשקעה בתשתיות" (AIIB) וכן להחייאתה של דרך המשי היבשתית והימית. אתמול נפגש מודי עם ראש מממשלת סין, לי קה-צ'יאנג.