מדריכי הצלילה באילת מתארגנים כדי להיאבק למען זכויותיהם בתמיכת ההסתדרות

כפי שעשתה לאחרונה עם המצילים בבריכות השחייה בעיר, החליטה ההסתדרות במרחב אילת לפעול גם למען עובדי מועדוני הצלילה באילת. על כך מסר המקומון הוותיק "ערב ערב באילת". מדריכת הצלילה, רוני ירושלמי, ל"ערב ערב": "כבר כמה שנים הנושא הזה נמצא על הפרק. השנה החלטתי לקחת את זה על הכתפיים שלי ולהתמיד. אני מודה ליו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, שהסכים לייצג אותנו. אנחנו דורשים את הזכויות שמגיעות לנו בחוק: תנאים סוציאליים, מדרגות שכר ברמות השונות של ההדרכה. היום מתייחסים אלינו כמו למלצרים. מעסיקים אותנו כעובדים זמניים ומפוטרים אותנו כל כמה חודשים. לרובנו אין פנסיה וקרן השתלמות".

עוד היא מסרה "משלמים לנו בעיקר על צלילות ולא על עבודה אחרת שאנחנו עושים במשרד. לא משלמים לנו בהתאם להכשרה המקצועית שלנו. עוזר מדריך ומאמן מדריכים מקבלים אותו שכר ומדובר בהכשרות מקצועיות ששילמנו עליהם אלפי דולרים מכיסנו. אם אנו סובלים מהבעיה הרפואית הכי קטנה, אנחנו לא יכולים לצלול ולעבוד, אבל זה לא מוכר לנו בביטוח לאומי".

2016-07-02_190702

מנהיגת המאבק, רוני ירושלמי (צילום: ערב ערב באילת)

לדבריה כעשרים מועדונים בעיר הדרומית מעסיקים בין 150 ל-200 מדריכי צלילה. "לא בכל המועדונים יש את אותן הבעיות. למשל, מועדון 'מנטה' הוא של רשת 'ישרוטל' ושם הבעיות הרבה פחות חמורות", הוסיפה.