מאות עובדי ייצור בחברת SCD במשגב פתחו בשביתה: דורשים הסכם קיבוצי

450 עובדי ייצור בחברת SCD שבאזור התעשייה משגב פתחו אתמול (שני) בשביתה. זאת, במחאה על המבוי סתום וגרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה.

2016-05-24_212535

המפעל עוסק בייצור מערכות אלקטרואופטיות (גלאי חישה) ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט הפרטית ו-50% בשליטת רפא"ל שבבעלות המדינה. העובדים התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני 2015. בפברואר 2016 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לאחר שההידברות בין הצדדים על הסכם שיסדיר את תנאי העסקת עובדי החברה, עלתה על שרטון, תוך שהנהלת SCD ניהלה מו"מ בחוסר תום לב. מאז לא חלה כל התקדמות בניהול המו"מ ואף להיפך, ההנהלה הציעה לעובדים הצעות מזלזלות.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל, מסר: "לעובדי SCD, שנותנים את כל כולם למען מקום העבודה, מגיע הסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי העסקתם. לצערי הגיעו מים עד נפש לאחר שהנהלת החברה הפגינה זלזול מוחלט בעובדיה. ההסתדרות מגבה באופן מוחלט את צעדי העובדים". יו"ר ועד העובדים, אלון ברקוביץ', הוסיף ש"הנהלת החברה מנסה לעכב את המשא ומתן בכל דרך אפשרית וזאת כדי להימנע מלכתחילה מחתימה על הסכם קיבוצי. ההנהלה נוקטת בשיטת הפרד ומשול במקום לסיים את התהליך בצורה מכובדת ועניינית – ואני קורא לאנשיה להתעשת באופן מיידי".