מאות מורים הפגינו בת"א וחסמו את אבן גבירול במחאה על תנאי השכר

מאות מורי בתי הספר היסודי ברחבי ארץ וגננות הפגינו אתמול (חמישי) בכיכר רבין שבתל אביב וחסמו לפרקים את רחוב אבן גבירול. המורים והגננות מוחים על תנאי השכר, ותנאי העסקה והיחס המשפיל של משרד החינוך כלפיהם.

2019-05-24_192015

המפגינים מחו גם נגד התנהלות ארגוני המורים הסתדרות המורים המייצגת את מורי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, וארגון המורים המייצג את מורי התיכונים ודרשו לשפר את תנאי שכרם. זאת, מאחר ובקרוב יפוג הסכם השכר עם הסתדרות המורים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית נחתם הסכם שכר חדש עם חברי ארגון המורים, שכלל רף שכר של 8,300 שקל למורים החדשים, אך חברי הסתדרות המורים עדיין מועסקים במסגרת הסכם השכר הקודם הכולל רף שכר נמוך באופן משמעותי עבור המורים החדשים. לפי המורים שהפגינו אתמול הסכמי השכר שנחתמו עם המורים עד כה הם פוגעניים ודרדרו את מעמד המורים. אחת מדרישות המפגינים הייתה להיות מעורבים במו"מ להסכם השכר החדש שייחתם מול הסתדרות המורים.

במכתב שהעבירו המפגינים למורים כתבו כי הסכמי השכר הקיימים הם "הסכמים גרועים שפגעו רבות בזכויותינו. הגיע הזמן שנקום ונגיד – לא עוד. לא עוד לעושק ולזלזול, לא עוד לשחיקת השכר ולשתיקה. עכשיו זה הזמן להתאחד, להראות את כוחו הרב של המגזר הגדול בישראל, לעמוד על זכויותינו ולשפר את מעמדנו".

המפגינים דורשים להגדיל את השכר ההתחלתי של המורים ל10 אלף שקל לפחות, להקטין את מספר התלמידים בכיתה לעד 27 תלמידים, לפתח סביבות עבודה ראויות למורים בתוך בתי נספר, לפצות אותם באופן ראוי על ימי מחלה, וכן לשנות את מבנה שעות העבודה של המורים כך שהן יחויבו בפחות שעות של הוראה בכיתה ויוותרו להם יותר שעות המוקדשות להכנת שיעורים, בדיקת מבחנים לעבודות, ופגישות עם מורים, תלמידים והורים.