מאות הפגינו בתל-אביב למען שחרור הסרבנים הכלואים

 

מאות הפגינו אמש (יום ה') מול הקריה בתל אביב, בניסיון להעביר לשר הביטחון, אהוד ברק, קריאה של עשרות אלפי יהודים מרחבי העולם הדורשים לשחרר מהכלא סרבני מצפון. ההפגנה מתקיימת ביום הסולידריות הבינלאומי עם סרבני מצפון, במקביל להכרזה נוספת של ארגון אמנסטי הבינלאומי כי כליאת אנשים הפועלים לפי צו מצפונם היא עבירה על אמנת זכויות האדם של האו"ם.
 
כ-20 אלף יהודים מרחבי העולם העבירו מכתבים דרך ארגונים יהודיים בקריאה לשחרר את סרבני המצפון. אחד ממארגני ההפגנה, שימרי צמרת, סיפר כי "בישראל כלואים היום שלושה סרבני כיבוש. זהו נושא שחומק מעין התקשורת, גם עקב טקטיקה של הצבא, שכל הטיפול מתנהל תחת שרביטו של קצין שופט ולא בבית דין צבאי". לדבריו, "ההפגנה אורגנה בידי כותבי מכתב השמיניסטים 2008. אנו ננסה להעביר את המכתבים מרחבי העולם לברק ולהשמיע את קולם".
 
ההפגנה נערכה אמש בתל-אביב במסגרת יום פעילות בינלאומי שאורגן על ידי הארגון "קול יהודי למען שלום" (Jewish Voice for Peace). במהלך המחאה הגיעו פעילי שלום אל נציגויות ישראל ברחבי העולם בקריאה זהה לשחרור הסרבנים הכלואים. הארגון הקים גם אתר אינטרנט דרכו חתמו למעלה מ-20 אלף יהודים ופעילי שלום מכל העולם על עצומה למען שחרור סרבני המצפון. המפגינים קיבלו לידיהם גם מכתב תמיכה שנחתם על ידי עשרות סרבני מצפון אמריקאים שסירבו לשרת את המדיניות האימפריאליסטית של ארצם בעיראק ואפגניסטן וישבו בכלא תקופה ממושכת. במסגרת ההפגנה בתל אביב, הקימו המפגינים מיצג המורכב מחבל כביסה עליו נתלו מכתבים וגלויות.
 
 רז בר-דוד ברון, אחת מהסרבניות שנמצאת כעת בחופשה מהכלא, סיפרה כי "בשהייתי בכלא הרגשתי על בשרי את חוסר החופש והאונים של הפלסטינים שאין להם חופש בדברים הכי קטנים, וזה דבר שכאזרחית בעלת זכויות בישראל לא חשתי בו. אני מבינה פתאום כמה זה חסר לאנשים, המדיניות הזו של דיכוי וחוסר חופש – כך שהכליאה רק הגבירה את סרבנותי". בר-דוד ברון התייחסה לירי הקסאם לעבר תושבי עוטף עזה, ואמרה: "אני מרגישה הרבה אמפתיה כלפי תושבי שדרות ואני מודעת למלוא הסבל שלהם מהמצב. יש להבין שהם סובלים וגם בני העם הפלסטיני סובלים. צריך להבין שתושבי שדרות משלמים את המחיר מאחר ואנו לא מוכנים ללכת להתפשר וללכת בדרך השלום וכך הדרך הקלה היא ללכת בדרך המלחמה".