מאבק עובדי חברת האשראי מקס השתלם: יקבלו מענק של 35 מיליון שקל

מאבק עובדי חברת האשראי מקס שאמורה להימכר ל"כלל אחזקות" נשא פרי. ההנהלה וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי לפיו 1500 עובדי החברה  יקבלו מענק מכירה בהיקף של 35 מיליון שקל. מדובר במענק שגדול פי 2.5 מהמענק שהייתה מוכנה לתת הנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל רון פאינרו, בתחילת המשא ומתן – 14 מיליון שקל. המענק יינתן לעובדים על פי הוותק שלהם בחברה.

במסגרת ההסכמות על המענק בין ההנהלה לוועד, הוחלט כי העובדים לא יקבלו שכר עבור ימי השביתה בה נקטו. עוד הוסכם בין הצדדים כי ההסכם הקיבוצי, שעתיד היה להסתיים בחודש יוני הקרוב, יוארך בשנה נוספת עד ליוני 2024 והעובדים יקבלו תוספת שכר של 3.7% בהתאם להסכם, אך בדחייה של ארבעה חודשים. 

מקס אמורה להימכר לכלל החזקות, תמורת 2.47 מיליארד שקל. בעקבות המכירה דרש הוועד מענק לעובדים בהיקף כולל של 40 מיליון שקל, מענק דומה לזה שניתן כאשר מקס נמכרה לקרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס ב-2019. 

יו״ר הוועד מסרה: "המהלך התאפשר בזכות הנחישות והסולידריות של עובדי החברה. אני בטוחה שהמענק המכובד יסייע מאוד לעובדים, במיוחד בתקופה של אי-ודאות כלכלית, ריבית עולה ויוקר מחייה שהולך ומכביד. הגורם המרכזי לצמיחה שהחברה חווה בשנים האחרונות הוא ההון האנושי, ומשום כך ראוי היה שהעובדים והעובדות ייהנו מתגמול הולם. אני שמחה שההנהלה רואה אותנו כנכס העיקרי של החברה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117701/